in

Ούτε «Αμέλεια», Ούτε «Πλημμέλημα»- Διπλό φονικό με συνεργό το κράτος

Ούτε «Αμέλεια», Ούτε «Πλημμέλημα»- Διπλό φονικό με συνεργό το κράτος

Το ζήτημα της ριζικής αναμόρφωσης του Κ.Ο.Κ. ξαναθέτει επιτακτικά το τραγικό συμβάν στις Καμάρες Αιγίου με θύμα ένα βρέφος και τη γιαγιά του που βρίσκονταν πάνω στο πεζοδρόμιο, σε κατοικημένη περιοχή, όταν 28χρονος οδηγός ΙΧ,αξιωματικός του Π. Ναυτικού, επέδραμε εναντίον τους (σύμφωνα με όλες τις μαρτυρίες έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου το οποίο οδηγούσε με υπερβολική ταχύτητα) και αφού τους τραυμάτισε θανάσιμα τους εγκατέλειψε.

Αυτό επισημαίνει με ανακοίνωσή του ο σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα» υπενθυμίζοντας ότι με τον νόμο 4530/2018 η ταχύτητα εξαιρέθηκε από τις ιδιαίτερα επικίνδυνες παραβάσεις με αποτέλεσμα για την παραβίαση των ορίων ταχύτητας σε κατοικημένες και μη περιοχές να επιβάλλονται χαμηλότερα πρόστιμα και να μην συνοδεύονται από τις μεγαλύτερες βαρύτητας κυρώσεις που αφορούν άλλες παραβάσεις. Παρά το γεγονός πως η παραβίαση των ορίων ταχύτητας (που στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα υψηλά) είναι η συχνότερη και η πιο επικίνδυνη παράβαση για την πρόκληση θανατηφόρου τροχαίου.

Επισημαίνει ακόμη ότι με το άρθρο 43 του Κ.Ο.Κ. έχει χαρακτηριστεί ως πλημμέλημα η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου από τους δράστες οδηγούς, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους ανθρώπους οι οποίοι αν εγκαταλείψουν κάποιον που τραυμάτισαν (όχι οδηγώντας) διώκονται για κακούργημα.

«Είναι προφανές ότι οι παραλήψεις και οι ευνοικές ρυθμίσεις αυτές ενθαρρύνουν την εγκληματική  συμπεριφορά στο οδικό δίκτυο και εκπέμπουν ένα πρωτοφανές μήνυμα ανηθικότητας, επιβράβευσης της ιδιοτέλειας και του φιλοτομαρισμού. Είναι κατεπείγον να τελειώνουμε και με τα δύο αυτά ζητήματα. Το Υπουργείο Μεταφορών, στην πρώτη του νομοθετική παρέμβαση, απέναντι σε δεκάδες υπάρχουσες ανθρωποκτόνες ρυθμίσεις, θεώρησε ως προτεραιότητα το θέμα της άδειας οδήγησης των 74χρονων, και εισάγει κατεπείγον νομοσχέδιο γι αυτό στη Βουλή. Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματα του» τονίζει ακόμη ζητώντας με το σχετικό νομοσχέδιο:

– να ψηφιστεί αμέσως η ένταξη της παραβίασης των ορίων ταχύτητας στις ιδιαίτερα επικίνδυνες παραβάσεις με όλες τις σχετικές συνέπειες.

-να ψηφιστεί η άμεση κατάργηση του άρθρου 43 του ΚΟΚ και οι εγκληματίες οδηγοί που εγκαταλείπουν τα θύματα τους να δικάζονται όπως οι κοινοί θνητοί με βάση τον Ποινικό Κώδικα.

Επειδή αυτές τις ημέρες συζητείται επίσης νομοσχέδιο σε σχέση με τα περίφημα προσωπικά δεδομένα και επειδή καμιά εταιρία κινητής τηλεφωνίας δεν δίνει ούτε με εισαγγελική εντολή τα στοιχεία που αφορούν στο εάν τα τηλέφωνα των εμπλεκομένων σε σύγκρουση βρίσκονταν σε λειτουργία εκείνη τη στιγμή, αλλά απαιτεί απόφαση Δικαστικού Συμβουλίου, ο σύλλογος ζητάει να ψηφιστεί άμεσα διάταξη που να ορίζει πως τα στοιχεία λειτουργίας ή όχι των κινητών όλων των εμπλεκομένων σε σύγκρουση να κατατίθενται αμέσως και να συμπεριλαμβάνονται στη δικογραφία όπως ακριβώς συμβαίνει με τα στοιχεία για χρήση ή όχι αλκοόλ και ουσιών»

Στην ανακοίνωση δεν αφήνεται ασχολίαστο το γεγονός ότι η εισαγγελέα του Ναυτοδικείου Πειραιά έδωσε τηλεφωνική εντολή να αφεθεί ελεύθερος ο δράστης που εγκατέλειψε τα θύματα στο Αίγιο. «Τιμά την παράδοση μια και τα ίδια ακριβώς είχαν κάνει και στο τροχαίο με βαρύτατους τραυματισμούς και εγκατάλειψη των δυο επτάχρονων διδύμων και της μητέρας τους στο κέντρο της Αθήνας το 2012 πάλι από στέλεχος του Π.Ν» καταλήγει ο σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Εκατοντάδες νέες φωτιές στην Αμαζονία, η αγωνία μεγαλώνει

Αλεξανδρούπολη: Τροχαίο δυστύχημα με θύματα έξι μετανάστες-πρόσφυγες