Η στοχοποίηση των μαθητών έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο

Την ίδια στιγμή που οι μαθητικές καταλήψεις συνεχίζουν να εξαπλώνονται θέτοντας αιτήματα για την ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα της παιδείας, για τη πρόσληψη μόνιμου προσωπικού διδασκαλίας και καθαριότητας, τη χρήση νέων υποδομών έτσι ώστε να μικρύνουν τα τμήματα εν μέσω πανδημίας, κάποιοι επιμένουν να προσπαθούν να μας πείσουν για μία εντελώς διαφορετική πραγματικότητα.

Τι κι αν οι φθορές είναι από καθόλου ως ελάχιστες; Τι κι αν οι μαθητές και οι μαθήτριες στις συγκεντρώσεις και τις πορείες τους φοράν μάσκα; Τι κι αν έχουν μαζί τους ένα μεγάλο κομμάτι μίας κοινωνίας που πλήττεται άνευ προηγουμένου, ενώ καλείται η ίδια να επωμιστεί τους τραγικούς κυβερνητικούς χειρισμούς καθώς οι ευθύνες ζητούνται αποκλειστικά από αυτήν; Τι κι αν τα μέτρα έχουν πλέον απλά αστυνομικό και τιμωρητικό χαρακτήρα, ενώ ο αριθμός ελεύθερων ΜΕΘ όλο και μειώνεται μιας και το άνοιγμα νέων κλινών εντατικής θεραπείας ή η πρόσληψη ιατρικού προσωπικού δεν ήταν στις άμεσες προτεραιότητες της κυβέρνησης σε αντίθεση με τα Rafale;

Η πραγματικότητα των δελτίων των περισσότερων καναλιών και των πρωτοσέλιδων των περισσότερων εφημερίδων βρίσκεται στη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση από τη πραγματικότητα που βιώνει η κοινωνική πλειοψηφία. Η στοχοποίηση των μαθητών/ μαθητριών έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο και θυμίζει άλλες εποχές από τους ίδιους που δεν έβγαλαν “κιχ” για τα τμήματα με τους 27 μαθητές μέσα σε μια περίοδο δεύτερου κύματος έξαρσης της πανδημίας.

Αντίστοιχα, άλλες εποχές θυμίζουν οι μηχανισμοί “αγανακτισμένων γονιών” που επιτίθενται σε σχολεία προσπαθώντας να σπάσουν τις καταλήψεις, αλλά και οι φωτογραφήσεις μαθητών, οι εξακριβώσεις, οι απειλές από αστυνομικούς, την ίδια στιγμή που ο αρμόδιος εισαγγελέας έχει ανοίξει το δρόμο για συλλήψεις.

Τραγική ειρωνεία μέσα σε όλα αυτά η δήλωση της υπουργού κ. Κεραμέως που δήλωσε πως “δεν νοείται κανείς να διακόπτει την εκπαιδευτική διαδικασία” τη στιγμή που οι προσλήψεις αναπληρωτών γίνονται με το σταγονόμετρο, τα κενά είναι τεράστια και η εκπαιδευτική διαδικασία διακόπτεται εν τέλει από τις ίδιες τις επιλογές του υπουργείου.

“Αν κάποιος μας  υποκινεί αυτή είναι η κυβερνητική πολιτική” απάντησε ένας μαθητής από το Πέραμα Αττικής στις έκδηλες ειρωνείες δημοσιογράφων σε πρωινή εκπομπή, με τους ίδιους αμέσως μετά να σιωπούν και να αλλάζουν θέμα.

Τελευταίο επεισόδιο της πολυμέτωπης επίθεσης κυβέρνησης και μερίδας των Μ.Μ.Ε. στις μαθητικές καταλήψεις αποτελεί και το βαθειά επιστημονικό (;) πόρισμα: οι καταλήψεις είναι εστίες μετάδοσης του ιού, ενώ τα ανοιχτά σχολεία που φιλοξενούν πολλαπλάσιο αριθμό μαθητών και μάλιστα σε κλειστούς χώρους δεν είναι, θέση που υιοθετήθηκε ακόμα και από τον πρύτανη του ΕΚΠΑ, ο οποίος δέχτηκε άμεση απάντηση από φοιτητές/ φοιτήτριες που δημοσίευσαν ανακοίνωση[1]

Δεν μπορούμε να ξέρουμε πόσοι τους πιστεύουν ακόμα, ξέρουμε όμως ποιοι είναι πλέον οι κύριοι υπεύθυνοι για το ότι μία μικρή – αλλά όχι ασήμαντη- μερίδα συμπολιτών μας στρέφεται όλο και πιο πολύ στην σκοταδιστική και αντιεπιστημονική σκέψη. Είναι αυτοί που χρησιμοποιούν κάθε τι επιστημονικοφανές για να δικαιολογήσουν ταξικά και τιμωρητικά μέτρα διαχείρισης μίας πανδημίας αλλά και μίας παγκόσμιας κρίσης.