Εγκληματική καθυστέρηση από το υπ. Μεταφορών στην επιβολή κανόνων για τα ηλεκτρικά πατίνια

Με καθυστέρηση πάνω από έναν χρόνο από την πρώτη κυκλοφορία τους στους δρόμους και – τυχαία (;) – μία εβδομάδα μετά τον τραγικό θάνατο ενός 11χρονου στην Χερσόνησο της Κρήτης, η κυβέρνηση διστακτικά επιχειρεί να βάλει κανόνες κυκλοφορίας στα ηλεκτρικά πατίνια και τα άλλα οχήματα μικροκινητικότητας. Το σχετικό σχέδιο νόμου, που τίθεται σε διαβούλευση, παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο της Τετάρτης η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.

«Δεν πρόκανε το νέο θεσμικό πλαίσιο ο 11χρονος Λεωνίδας» παρατηρεί πικρά ο Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα, υπενθυμίζοντας ότι ο αρμόδιος υφυπουργός Γ. Κεφαλογιάννης είχε δεσμευτεί στη Βουλή στις 4 Οκτωβρίου 2019, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Β. Κεγκέρογλου ότι «εντός 4 μηνών θα κατατεθεί το νομοθετικό πλαίσιο». Μάλιστα, σημειώνει ακόμη ότι ο υφυπουργός είχε πει πως μέχρι την οριστική λύση του προβλήματος επρόκειτο να ανακοινωθεί η εφαρμογή προσωρινών μέτρων για την ελεύθερη διακίνησή τους μέσα στις πόλεις, κάτι που φυσικά δεν έγινε επίσης.

«Φτάσαμε έτσι στις 22 Σεπτεμβρίου 2020, μέρα μεσημέρι, που αλλού, στη Χερσόνησο Κρήτης, μητρόπολη μέχρι χθες της γουρούνας, όπου ο 11χρονος Λεωνίδας Abazi,  οδηγώντας ηλεκτρικό πατίνι το οποίο είχε ενοικιάσει με αντίτιμο 5 ευρώ, όπως δήλωσε η μητέρα του, επιστρέφοντας από τη βόλτα του για να παραδώσει το πατίνι χτυπήθηκε από ΙΧ. Μεταφέρθηκε με σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, θλάσεις στον πνεύμονα και την καρδιά στο νοσοκομείο όπου τρεις μέρες μετά άφησε την τελευταία του πνοή μέσα στο χειρουργείο» περιγράφει ο Πανελλαδικός Σύλλογος.

Όπως επισημαίνει, αυτό δεν είναι στην πραγματικότητα το πρώτο θανατηφόρο τροχαίο με ηλεκτρικό πατίνι στη χώρα μας. «Στις 24 Σεπτεμβρίου 2019 στη Χίο είχαμε το πρώτο θανατηφόρο τροχαίο στην Ελλάδα με θύμα  οδηγό ηλεκτρικού πατινιού. Οδηγός ΙΧ χτύπησε, τραυμάτισε βαριά και εγκατέλειψε 23χρονο φοιτητή που οδηγούσε ηλεκτρικό πατίνι. Ο δράστης συνελήφθη μέρες αργότερα» αναφέρει και προσθέτει ότι ο νεαρός δεν καταγράφηκε ως θύματα τροχαίου επειδή επέζησε με την υποστήριξη των γιατρών 34 ημέρες μετά το δυστύχημα.

Ο Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα υπογραμμίζει ότι όσο εκκρεμεί το θεσμικό πλαίσιο όλες οι πόλεις έχουν κατακλυστεί από πατίνια που οδηγεί ο οποιοσδήποτε οπουδήποτε, τα μαγαζιά για την πώληση τους είναι αναρίθμητα, ενώ ανθεί και ο επιχειρηματικός κλάδος των ενοικιάσεων ηλεκτρικών πατινιών. Παράλληλα, αυξάνονται διαρκώς τα ατυχήματα και με πολλά από τα θύματα μικρής ηλικίας.

«Την έχουμε ξαναδεί την ιστορία, με τις περίφημες γουρούνες και το πώς τελικά το κράτος αφήνει να διαμορφωθεί μια τέτοια πραγματικότητα όπου η αντιμετώπιση της ασυδοσίας και της επικινδυνότητας στο οδικό δίκτυο να θεωρείται πλήγμα στην τοπική ‘επιχειρηματικότητα’» σημειώνει ο Σύλλογος. Καταγγέλλει εκείνους που θεωρούν «επιχειρηματικότητα» το να νοικιάζεις ηλεκτρικά πατίνια σε παιδιά, με την πρόφαση ότι δεν υπάρχει πλαίσιο, αλλά και αυτούς που γράφουν για την «ανευθυνότητα» ενός 11χρονου, ενώ ρωτά ποιος είναι τελικά ο ρόλος της πολιτείας.

Πηγή: avgi.gr