in ,

Ανακοίνωση της Κίνησης Πολιτών για τα αρχαία της Βενιζέλου

Ανακοίνωση της Κίνησης Πολιτών για τα αρχαία της Βενιζέλου

Εξαιρετικά διαφωτιστική ως προς τις τεχνικές αλλά και τις πολιτικές παραμέτρους που αφορούν το σταθμό Βενιζέλου υπήρξε η πρόσφατη επιστημονική εκδήλωση που οργάνωσε το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ με θέμα “Μελέτη κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου με τις αρχαιότητες αμετακίνητες”. Η Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Πολιτιστική Κληρονομιά παρακολούθησε με ιδιαίτερη προσοχή την ομιλία του Παναγιώτη Βέττα, Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου της ΟΤΜ ΑΤΕ.

Η ανακοίνωση της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Πολιτιστική Κληρονομιά συνεχίζει:

Η εκδήλωση που οργανώθηκε από τον καθ’ ύλην αρμόδιο επιστημονικό φορέα, απευθυνόταν στους φοιτητές του Πολυτεχνείου αλλά και σε γνώστες του αντικειμένου και κατέδειξε ότι υπάρχει λεπτομερώς σχεδιασμένη τεχνική λύση για την “κατά χώραν” παραμονή των αρχαίων στο σταθμό της Βενιζέλου. Συγκεκριμένα ο κ. Βέττας, επικεφαλής του μελετητικού γραφείου στο οποίο ανατέθηκε από την Αττικό Μετρό και τον Ανάδοχο η εκπόνηση μελέτης, θέτοντας υπόψιν του όλες τις παραμέτρους που αφορούν στον σταθμό Βενιζέλου και τις αρχαιότητες, περιέγραψε με τεχνικές λεπτομέρειες τη λύση που σχεδίασε, μετά από σχολαστική μελέτη, το γραφείο του. Στη διεξοδική ομιλία του ο κ. Βέττας έκανε σαφές ότι η λύση με την παραμονή των αρχαίων in situ είναι εφικτή, τηρώντας όλες τις τεχνικές προδιαγραφές και τα μέτρα ασφαλείας. Να τονιστεί εδώ ότι ο Παναγιώτης Βέττας και το γραφείο του κατέχουν εξέχουσα θέση στην ελληνική και διεθνή επιστημονική κοινότητα.

Διεξοδική αναφορά στις διάφορες παραμέτρους και προβληματισμούς που αφορούν σήμερα τον σταθμό Βενιζέλου έκανε ο Κοσμάς Στυλιανίδης, πολιτικός μηχανικός, ομότιμος καθηγητής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ. Με την παρέμβασή του ο καθηγητής Γεωτεχνικής Μηχανικής και Υπογείων Κατασκευών του ΑΠΘ και τεχνικός σύμβουλος επί μακρόν της Αττικό Μετρό, Χρήστος Αναγνωστόπουλος, ξεκαθάρισε οριστικά ότι η λεπτομερής μελέτη ΟΜ 2, που ακολούθησε την εγκριθείσα προμελέτη ΟΜ1, παραδόθηκε τόσο στην Αττικό Μετρό όσο και σε αρμόδιες υπηρεσίες στη Αθήνα το καλοκαίρι του 2019. Όπως είπε χαρακτηριστικά: Ακολούθως, μέσα σε 20 μέρες, η Αττικό Μετρό εκπόνησε ένα Φύλλο Παρατηρήσεων το οποίο «προφανώς είχε συνταχθεί με άλλη λογική αλλά όχι αυτή της επιστήμης του Πολιτικού Μηχανικού». Και διευκρίνισε ότι μέσα στην ΟΜ2 υπήρχαν ήδη όλες οι απαντήσεις σε όσα αναφέρονταν στο Φύλλο Παρατηρήσεων. Παρ’ όλα αυτά η Αττικό Μετρό έδωσε εντολή στον Ανάδοχο να σταματήσει την εκπόνηση της μελέτης!

Η Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Πολιτιστική Κληρονομιά εξαίρει τη σοβαρότητα της επιστημονικής εκδήλωσης και αισθάνεται δικαιωμένη σε όσα πρεσβεύει σχετικά με τις τεχνικές παραμέτρους του θέματος και θα συνεχίσει τον αγώνα για την παραμονή «κατά χώραν των αρχαίων» στον σταθμό Βενιζέλου. Επίσης χαιρετίζει την πρωτοβουλία των Κοσμητόρων πέντε Σχολών του ΑΠΘ ( Θεολογικής, Νομικής, Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, Πολυτεχνικής και Φιλοσοφικής) να διοργανώσουν τη Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020 ανοικτή επιστημονική ημερίδα με τίτλο: “Αρχαιότητες στη Βενιζέλου και Μετρό: Προκλήσεις και Λύσεις”.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τι πραγματικά συμβαίνει στη Λέσβο;

Ο ελευθεριακός κομμουνιστής Νίκος Γιαννόπουλος. Του Δημοσθένη Παπαδάτου Αναγνωστόπουλου