Την κατάργηση της δωρεάν μετακίνησης των ανέργων στα λεωφορεία ζητά ο Ν. Ταχιάος

Την κατάργηση του δικαιώματος δωρεάν μετακίνησης των ανέργων ζήτησε ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Νίκος Ταχιάος και εκλεκτός του Κ. Μητσοτάκη σε επίσκεψή του στα γραφεία του ΟΑΣΘ. 

Πιστός στις νεοφιλελεύθερες απόψεις για το ποιος πρέπει να έχει δικαίωμα μετακίνησης στην πόλη ο Ν. Ταχιάος απαντά ουσιαστικά: Μόνο οι λίγοι και εκλεκτοί. Γιατί να θέλουν άλλωστε να μετακινηθούν οι άνεργοι και οι φτωχοί, αφού δεν έχουν χρήματα να ξοδέψουν; 

Επιπλέον, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΑΣΘ, ο κ. Ταχιάος ζήτησε την επιστροφή των ιδιωτών στον Οργανισμό ενώ κουβέντα δεν είπε για τα σκάνδαλα του Οργανισμού, τα ρουσφέτια βουλευτών της ΝΔ και συνυποψηφιών του για προσλήψεις στον ΟΑΣΘ τα προηγούμενα χρόνια.  Προφανώς τον Ν. Ταχιάο δεν τον νοιάζει η μετακίνηση ως κοινωνικό δικαίωμα γι` αυτό το λόγο προτάσσει ως προτεραιότητα αποκλεισμούς με ταξικό χαρακτήρα και επιβολή προστίμων ως κυρίαρχο μέσο για την αύξηση των εσόδων του Οργανισμού. Εξάλλου για ανθρώπους που συμμερίζονται τις αντιλήψεις του κ. Ταχιάου δεν έχει καμία σημασία η ποιότητα των μετακινήσεών στην πόλη. Στοίχημα αποτελεί πότε ήταν η τελευταία φορά που μπήκαν σε λεωφορείο. Γι` αυτούς θα υπάρχει πάντα το ΙΧ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΟΑΣΘ:

«Έπρεπε να φτάσει η τελευταία ημέρα της προεκλογικής περιόδου για να φανεί σε όλο το μεγαλείο της η επόμενη ημέρα που σχεδιάζει η Ν.Δ. και ο υποψήφιος της στη Θεσσαλονίκη Νίκος Ταχιάος, για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, τους εργαζόμενους σε αυτές και τους πολίτες της πόλης.
Σε συνάντηση του κ. Ταχιάου σήμερα Παρασκευή 24 Μαΐου 2019, στα γραφεία του ΟΑΣΘ, με τον δευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Σάββα Παναγιωτίδη, και αφού ενημερώθηκε ο κ. Ταχιάος:
 • Για τα σκάνδαλα, τη ρεμούλα και το φαγοπότι με τα χρήματα του ελληνικού λαού από τους πρώην ιδιώτες μετόχους του ΟΑΣΘ
• Για την εξοικονόμηση από τη σημερινή διοίκηση 200 εκατ. ευρώ την τελευταία διετία
• Για την επαναφορά της κανονικότητας στη μισθοδοσία των εργαζομένων
• Για το ότι σταμάτησαν οι λεόντειες συμβάσεις εκατομμυρίων ευρώ σε «ημετέρους και κολλητούς»
• Για την πλήρη επισκευή και ανάταξη 200 λεωφορείων που ήταν παρατημένα στα αμαξοστάσια
Στο τέλος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι διαφωνεί με όλα αυτά και ότι η πρότασή του και της κυβέρνησης της ΝΔ, όταν και αν (!!) έλθει στην εξουσία, είναι να επαναφέρει τους ιδιώτες στον ΟΑΣΘ.
Σε επισήμανση του διευθύνοντος συμβούλου ότι υπήρχε πρόταση νόμου από την προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ το 2014 για διπλασιασμό της τιμής του εισιτηρίου δήλωσε ότι το γνώριζε και δεν φάνηκε να τον ενδιαφέρει.
Διατύπωσε μάλιστα την άποψη και την ευθεία απειλή ότι οι επόμενοι που θα έρθουν, εννοώντας τη ΝΔ, θα «κυνηγήσουν» τον υπουργό κ. Σπίρτζη και τη σημερινή διοίκηση του ΟΑΣΘ γιατί επιτρέπει τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων συμπολιτών μας και έτσι υπάρχει απώλεια εσόδων για το Δημόσιο.
    • Δηλαδή τον κ. Ταχιάο δεν τον πείραξαν τα 2 δις ευρώ που πήραν επιπρόσθετη επιδότηση οι πρώην ιδιώτες του ΟΑΣΘ.
    • Δεν τον πείραξαν τα 48 εκατ. ευρώ που έλειπαν από τον αποθεματικό λογαριασμό για αγορά λεωφορείων
    • Δεν τον πείραξαν τα 400 λεωφορεία που πουλήθηκαν για παλιοσίδερα έναντι 500 ευρώ το καθένα 
    • Δεν τον πείραξαν οι λεόντειες συμβάσεις εκατομμυρίων με απευθείας αναθέσεις, χωρίς διαγωνισμούς, σε «ημετέρους» και «κολλητούς»
    • Δεν τον πείραξε το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι ήταν απλήρωτοι για δύο μήνες την ίδια στιγμή που οι μέτοχοι του Οργανισμού μοιράζονταν κέρδη εκατομμυρίων ευρώ από έναν χρεοκοπημένο Οργανισμό
    • Δεν τον πείραξε η μαύρη αγορά των μετοχών και η διακίνηση μαύρου χρήματος από τους ιδιώτες πρώην μετόχους 
    • Δεν τον πείραξαν τα «ραβασάκια» για προσλήψεις στον ΟΑΣΘ από τους βουλευτές της ΝΔ 
Προφανώς ενοχλεί τη νεοφιλελεύθερη αντίληψή του η δωρεάν μετακίνηση των ανέργων συμπολιτών μας, όπως και η προσπάθεια που καταβάλλει η σημερινή διοίκηση για την εκκαθάριση του παλιού αμαρτωλού ΟΑΣΘ και τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.
Διατυπώθηκε επίσης η άποψη από τον κ. Ταχιάο ότι μόνο με την επιβολή προστίμων στους επιβάτες των λεωφορείων μπορεί να έχει αύξηση εσόδων ο Οργανισμός.
Φαίνεται ότι η άποψη του κ. Ταχιάου για επαναφορά των ιδιωτών στον ΟΑΣΘ έρχεται να προστεθεί στη γενικότερη αντίληψη που έχει για παραχώρηση υπηρεσιών του δήμου (π.χ. καθαριότητα) σε ιδιώτες.
Προκύπτει αβίαστα το ερώτημα «αν παραχωρήσουμε όλες τις λειτουργίες του δήμου σε ιδιώτες με τι θα ασχολείται ο κ. Ταχιάος»;
Να γίνει κατανοητό σε όλους του πολίτες της Θεσσαλονίκης ότι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζης και η σημερινή διοίκηση του ΟΑΣΘ είναι σταθερά προσανατολισμένοι στη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του ΟΑΣΘ και τη δημιουργική μετάβασή του στο νέο Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών (ΑΣΥΘ). 
Τον ίδιο στόχο πρέπει να υπερασπίσουν και να συμβάλλουν σε αυτόν με τη στάση τους και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης».