in

Θεσσαλονίκη: Κανονικά κυκλοφορούν την Πέμπτη τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Θεσσαλονίκη: Κανονικά κυκλοφορούν την Πέμπτη τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Κανονικά κυκλοφορούν την Πέμπτη, τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη, ύστερα από σχετική απόφαση των εργαζομένων του Οργανισμού.

Όπως ανακοίνωσε ο ΟΑΣΘ, «από 24 Σεπτεμβρίου 2015 θα προσφέρει κανονικά τις υπηρεσίες του προς τους πολίτες του Νομού Θεσσαλονίκης, μετά την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδικάτου Εργαζομένων Ο.Α.Σ.Θ. για μη συνέχιση της επίσχεσης εργασίας».

Σύμφωνα με τον Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΘ, η επίσχεση εργασίας στην οποία προχώρησαν σήμερα καθώς παραμένουν απλήρωτοι για τον Αύγουστο είχε προειδοποιητικό χαρακτήρα, με σκοπό «την αφύπνιση των αρμοδίων ώστε να εισακουστούν οι εκκλήσεις μας για πρόκληση συνάντησης όλων των πλευρών με θέμα την εξεύρεση λύσεων στα οικονομικά ζητήματα του Οργανισμού».

Από την πλευρά της η διοίκησης του ΟΑΣΘ, σύμφωνα με πληροφορίες, ετοιμάζεται να προβεί στις κατάλληλες νομικές ενέργειες το πρωί της Πέμπτης. Ήδη από χθες, η διοίκηση του Οργανισμού απέστειλε στο Σωματείο εργαζομένων εξώδικο στο οποίο ανέφερε ότι η επίσχεση εργασίας είναι παράνομη και καταχρηστική. Παρόλαυτα η επίσχεση έγινε κανονικά την Τετάρτη και η Θεσσαλονίκη έμεινε χωρίς μέσο μετακίνησης με χιλιάδες πολίτες να ταλαιπωρούνται και να δυσκολεύονται να μετακινηθούν καθώς τα λεωφορεία είναι το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς της Θεσσαλονίκης.

Μάλιστα νωρίτερα δημιουργήθηκαν ερωτήματα σχετικά με την κινητοποίηση των εργαζομένων αλλά και τη στάση της διοίκησης του Οργανισμού καθώς η επίσχεση εργασίας ήρθε ως κεραυνός εν αιθρία χωρίς να έχει προηγηθεί είτε καταγγελία στην επιθεώρηση εργασίας, είτε προειδοποιητική στάση εργασίας ή 24ωρη προειδοποιητική απεργία όπου θα κυκλοφορούσαν λεωφορεία με προσωπικό ασφαλείας,

Ταυτόχρονα εντύπωση προκαλεί ότι το Σωματείο εργαζομένων δεν παρέδωσε το βράδυ της Τρίτης τα εξώδικα των εργαζομένων σύμφωνα με το νόμο και πως η διοίκηση δεν κινήθηκε ταχύτατα όπως είθισται γεγονός που ενισχύει την άποψη για τις στενές σχέσεις μεταξύ διοίκησης και σωματείου εργαζομένων όταν πρόκειται για χρήματα που εκταμιεύει το δημόσιο.

Άλλωστε είναι εύλογο το ερώτημα για ποιο λόγο δεν δόθηκε για την αποπληρωμή των μισθών των εργαζομένων μέρος του ποσού που εισπράχθηκε στα τέλη Αυγούστου, όταν χιλιάδες πολίτες αγόρασαν μηνιαίες κάρτες για τον Σεπτέμβρη. Ακόμα πιο εύλογο βέβαια είναι το ερώτημα γιατί αυτό δεν συμπεριλήφθηκε στις διεκδικήσεις και τις προτάσεις των εργαζομένων.

Η σύμβαση του ΟΑΣΘ με το δημόσιο

Να σημειωθεί ότι η τελευταία σύμβαση που είχε υπογράψει με το κράτος έληγε το 2009  και η διάρκεια της παρατάθηκε μέχρι δύο έτη μετά την ολοκλήρωση των έργων του υπό εκτέλεση ΜΕΤΡΟ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι αόριστη καθώς στην σύμβαση του μετρό προβλέπονται επεκτάσεις που θα παρατείνουν την ολοκλήρωσή του.  Η σύμβαση εκείνη ουσιαστικά αύξανε  το κόστος μεταφοράς για τους πολίτες και τον επόμενο χρόνο καθώς η μείωση της δημόσιας επιχορήγησης κατά 38 εκατ. ευρώ το 2015 προέβλεπε με έμμεσο τρόπο την επιβάρυνση να την υποστούν οι πολίτες μέσω του δικαιώματος που έδινε στον οργανισμό για περαιτέρω αύξηση των εισιτηρίων καθώς ταυτόχρονα προέβλε αύξηση των εσόδων του ΟΑΣΘ.

Να σημειωθεί επίσης ότι  τα εισιτήρια μέσα σε τέσσερα χρόνια ο ΟΑΣΘ από το 2009 μέχρι και το 2014 έχουν αυξηθεί κατά 100% από 0.50 σε 1 ευρώ σε μια πόλη που τα επίσημα στοιχεία της ανεργίας ανέρχονται στο 32%.

Ο Οργανισμός χωρίς να αναλαμβάνει την ευθύνη για το εργασιακό κόστος, το οποίο σύμφωνα με δήλωση του Χρ. Τσερμενίδη, προέδρου του σωματείου των εργαζομένων, ανέρχεται σε 2.800.000 το μήνα, θέτει ουσιαστικά ως ασπίδα τους εργαζομένου για να επιταχύνει εκταμίευση χρημάτων.

Να θυμίσουμε ότι ο ΟΑΣΘ αποτελεί μια ιδιωτική επιχείρηση η οποία έχει επιχορηγηθεί τα τελευταία χρόνια με εκατομμύρια ευρώ χωρίς να υπάρχει κανένας έλεγχος στα έσοδα (η έκδοση των εισιτηρίων γίνεται από τον ίδιο τον ΟΑΣΘ) και τα έξοδα (υπέρμετρη αύξηση δαπανών) προσφέροντας χείριστες υπηρεσίες στον πολίτη (πολίτες στοιβάζονται καθημερινά λόγω πληρότητας των λεωφορείων, έχουν διακοπεί τα νυχτερινά δρομολόγια ενώ η συχνότητά των δρομολογίων έχει μειωθεί  παρά το γεγονός ότι τα λεωφορεία παραμένουν να είναι το μοναδικό μέσο μετακίνησης στην Θεσσαλονίκη).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Η δεύτερη ζωή του Αλέξη Τσίπρα. Του Γιάννη Αλμπάνη

Η Ευρώπη- φρούριο ενισχύει τους ελέγχους στα σύνορα της