in

Στο 1.10 το εισιτήριο του ΟΑΣΘ το 2016

Στο 1.10 το εισιτήριο του ΟΑΣΘ το 2016

Κατά 0,10 ευρώ θα επιβαρυνθούν οι Θεσσαλονικείς από την 1 Ιανουαρίου 2016 λόγω της αύξησης των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ με την ενσωμάτωση του 23% στο ΦΠΑ. 

Όπως επανέλαβε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρ. Στεφανίδης μιλώντας σε ημερίδα του ΣΑΣΘ, επιβεβαιώνοντας το χθεσινό ρεπορτάζ του alterthess και διαψεύδοντας τις πληροφορίες περί αύξησης στο εισιτήριο κατά 0,20 λεπτά, η εισήγηση του ΟΑΣΘ στο αρμόδιο Υπουργείο έχει ήδη κατατεθεί από τον Οκτώβρη και αφορά σε αύξηση του εισιτηρίου κατά 0,10 λεπτά του ευρώ, δηλαδή το ποσό της αύξησης του ΦΠΑ στις μεταφορές από 13% στο 23% όπως προβλέπει η συμφωνία δανειστών – κυβέρνησης που υπερψηφίστηκε από τη Βουλή.

Μάλιστα την αντίθεση του στην αύξηση των εισιτηρίων εξέφρασε και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης.

Κληθείς να σχολιάσει τις αυξήσεις ο Γ. Μπουτάρης υπογράμμισε πως “καμιά αύξηση δε με βρίσκει σύμφωνο, αύξηση υπήρξε και στην Αθήνα αλλά και στα κρασιά έβαλαν φόρο”.

Απελευθέρωση του συγκοινωνιακού έργου από το 2016

Την εφαρμογή της οδηγίας 1370/2007 εντός του 2016 προανήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Π. Σγουρίδης στο πλαίσιο των συμβατικών υποχρεώσεων της χώρας. Η οδηγία προβλέπει την απελευθέρωση του συγκοινωνιακού έργου και σε άλλους παρόχους. Έτσι τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο στην Θεσσαλονίκη ο ΟΑΣΘ θα αποκτήσει ανταγωνισμό.

“Μετά την υιοθέτηση του κανονισμού της ΕΕ του 2007 πρέπει να διαμορφώσουμε ελεύθερη επιλογή φορέων μεταφορικού έργου. Το υπουργείο αναγνωρίζει την προσπάθεια και το έργο του ΟΑΣΘ για τη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης, αλλά οι συγκοινωνίες πρέπει να οργανωθούν καλύτερα”, υπογράμμισε. 

Επιπλεον ο υφυπουργός επεσήμανε πως είναι αναγκαιότητα να αναπτυχθούν καινοτόμες πολιτικές στην κατεύθυνση της αστικής βιώσιμης κινητικότητας και σε αυτό το πλαίσιο το Υπουργείο σχεδιάζει τη μετατροπή του ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων, στα πρότυπα και του ΟΑΣΑ. 

Ήδη υπάρχει το προσχέδιο ενώ όπως ανακοίνωσε μέχρι το τέλος του έτους θα έχει συσταθεί η αρμόδια επιτροπή και το σχέδιο θα τεθεί σε διαβούλευση προκειμένου να προωθήσει τη μετεξέλιξη του ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων.

Για την ανάγκη αναδιοργάνωσης του φορέα και μετατροπής του σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών μίλησε και ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ Γ. Παλαιστής. Η αλλαγή θα δώσει τη δυνατότητα στο Φορέα να κάνει τις δημοπρατήσεις για το συγκοινωνιακό έργο, το συντονισμό και τον έλεγχο των φορέων που το ασκούν, την τιμολογιακή πολιτική, αλλά και γενικότερα την πολιτική για τις συγκοινωνίες στη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης.

Η πρόταση του ΣΑΣΘ για τη νέα Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων αφορά γεωγραφικά τη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης ενώ στις αρμοδιότητές της θα συμπεριλαμβάνεται η εύθυνη για όλα τα μέσα δημοσίων μεταφορών που λειτουργούν και προβλέπεται να λειτουργήσουν στο μέλλον, ο σχεδιασμός των δικτύων με καθορισμό της περιοχής εξυπηρέτησης και ο σχεδιασμός όλων των μέσων, ο συντονισμός των μεταφορικών υπηρεσιών όλων των μέσων, η δημοπράτηση και ανάθεση των υπηρεσιών, ο σχεδιασμός του δικτύου των ποδηλατοδρόμων ικαι η ίδρυση λεωφορειολωρίδων. 

Από τη πλευρά του ο εκπρόσωπος της Ευρωπαίας Επιτρόπου Μεταφορών, Mans Lindberg, υπογράμμισε ότι «είναι απόλυτη ανάγκη να μετατραπεί το ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων, αφού πρέπει να ενσωματωθούν όλες οι νέες τεχνολογίες, να εκσυγχρονιστούν οι δημόσιες συγκοινωνίες, να γίνουν βιώσιμες οι αστικές μετακινήσεις και να εκπληρωθούν μια σειρά από στόχους της ΕΕ, όπως ο διπλασιασμός της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς μέχρι το 2025, ο περιορισμός της εκπομπής ρύπων κτλ. Οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι ο πυλώνας για το μέλλον των συγκοινωνιών σε όλη την Ευρώπη, όμως χρειάζεται να υπάρχει Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων σε κάθε περιοχή, γι’ αυτό και είναι αναγκαία η μετατροπή του ΣΑΣΘ».

Στο ίδιος μήκος κύματος κινήθηκαν και οι χαιρετισμοί  από την αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου και τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη.

“Είναι  μια πολύ σημαντική ημερίδα με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη -με έναν ΟΑΣΘ όπως τον ξέρουμε- να είναι ουσιαστικά ανύπαρκτα”, υπογράμμισε ο Γ. Μπουτάρης και πρόσθεσε την αναγκαιότητα το ΣΑΣΘ να αυτονομηθεί και να γίνει ένα όργανο με αποφασιστικές αρμοδιότητες, που θα διέπει τη λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς στην πόλη».

Η ημερίδα, έγινε παρουσία του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Παναγιώτη Σγουρίδη, της Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Βούλας Πατουλίδου, των Δημάρχων Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, και Θερμαϊκού, Γιάννη Μαυρομάτη, του Εκπροσώπου της αρμόδιας Ευρωπαίας Επιτρόπου Μεταφορών, επιστημόνων από την Ελλάδα και το εξωτερικό, στελεχών του ΣΑΣΘ, εκπροσώπων δήμων και των τοπικών αρχών. 

Κατερίνα Μπακιρτζή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πόλεμος και δικαιώματα. Του Κωστή Τσιτσελίκη

Εκδήλωση της ΛΑΕ στην Θεσ/νίκη: ​«Όχι στην κατεδάφιση του Ασφαλιστικού – Υπάρχει άλλος δρόμος»