in

Σκουπίδια, αποτεφρωτήριο, παράκτια συγκοινωνία και στο βάθος …τα ΣΔΙΤ

Σκουπίδια, αποτεφρωτήριο, παράκτια συγκοινωνία και στο βάθος …τα ΣΔΙΤ

“Ελπίζουμε η κυβέρνηση  να έχει προοπτική τετραετίας και το λέω ελπίζουμε όχι γιατί είμαι με τον ένα ή με τον άλλο αλλά γιατί είναι ντροπή να έχουμε κάθε πέντε μήνες εκλογές”, ήταν το σχόλιο του Δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη για τα αποτελέσματα των εκλογών σε συνέντευξη τύπου στο Δημαρχείο της Θεσσαλονίκης παρουσία και του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Παναγιώτη Αβραμόπουλου.

Αφορμή της συνέντευξης τύπου οι προτεραιότητες της διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης σε όλο το φάσμα της πολιτικής και οικονομικής ζωής της πόλης που έχει σκοπό να αναδείξει το 1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο με τίτλο «Θεσσαλονίκη 2030. Σχεδιάζοντας ένα άλλο αστικό μέλλον. Διαβούλευση με τους φορείς της πόλης» που θα πραγματοποιηθεί στις 29 και 30 Σεπτεμβρίου σε χώρους του Δημαρχείου. 

“Μετά από όλη αυτή τη ταλαιπωρία έχουμε μπροστά μας δύο δεδομένα”, είπε ο Γιάννης Μπουτάρης αναφερόμενος στη πολύμηνη διαπραγμάτευση και τις εκλογικές αναμετρήσεις.

“Το ένα δεδομένο είναι η υποχρέωση να εκπονήσουμε ένα επιχειρησιακό σχέδιο το οποίο καλύπτει την πενταετία και τα επόμενα χρόνια που θα είμαστε στη διοίκηση” τόνισε και πρόσθεσε πως δεύτερο δεδομένο είναι οι δυνατότητες σχετικά με τα χρηματοδοτικά εργαλεία τα οποία είναι το ΕΣΠΑ αλλά και άλλοι τρόποι χρηματοδότησης όπως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, τα ΣΔΙΤ κ.α. 

“Κάναμε ένα στρατηγικό σχεδιασμό με δύο φάσεις: το πρώτο το Θεσσαλονίκη 2014-20 το οποίο καλύπτει τον επιχειρησιακό σχεδιασμό που έχουμε και υποχρέωση και το δεύτερο το Θεσσαλονίκη 2030 που είναι το όραμά μας και οι προτάσεις μας για την Θεσσαλονίκη”, υπογράμμισε ο Γιάννης Μπουτάρης.

Ο Δήμαρχος εκτίμησε πως τέλη Νοέμβρη θα γίνει και η τελική παρουσίαση του “Θεσσαλονίκη 2030” ενώ ζήτησε να συμμετάσχει τόσο η πόλη στη συζήτηση όσο και οι δημοτικές παρατάξεις με προτάσεις.

Με αφορμή το Συνέδριο ο Γιάννης Μπουτάρης αναφέρθηκε σε σειρά πρωτοβουλιών της Διοίκησης για την βελτίωση της καθημερινότητας της πόλης.

Παράκτια συγκοινωνία και σύνδεση με Σποράδες

Ο Γιάννης Μπουτάρης ανακοίνωσε πως το Σαββατοκύριακο θα βρίσκεται στη Σκιάθο σε συνάντηση με τους τοπικούς φορείς για την αντιμετώπιση του θέματος της ακτοπλοϊκής απόδοσης της Θεσσαλονίκης με πρώτο βήμα τη σύνδεση με τα νησιά των Σποράδων αλλά και τη Λήμνο.

Ερωτηθείς για το πως θα μπορούσε να γίνει αυτό απάντησε πως θα μπορούσε να δημιουργηθεί και μία εταιρεία “λαϊκής βάσης”.

Ταυτόχρονα αναφερόμενος στην παράκτια συγκοινωνία έκανε λόγο για μια διαδημοτική συνεργασία για “να αρχίζει να ωριμάζει η ιδέα της μητροπολιτικής διοίκησης σε πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη”.

Στην παράκτια συγκοινωνία εμπλέκονται οι Δήμοι Καλαμαριάς, Χορτιάτη – Πυλαίας, Θεσσαλονίκης και Δέλτα ενώ  σε πρώτη φάση γίνεται η επιλογή και η προεργασία για τους σταθμούς της παράκτιας συγκοινωνίας και σε δεύτερη φάση η προκήρυξη του διαγωνισμού για να έρθει ο στόλος των καραβιών υπό τη σκέπη ενός διαδημοτικού φορέα.

Φυσικά ο Γιάννης Μπουτάρης επανέλαβε την ανάγκη δημιουργία τραμ στο ίδιο πλαίσιο και με διαδημοτική συνεργασία.

Δύο εργοστάσια καύσης σκουπιδιών

Επιμένει στα εργοστάσια καύσης παρά τις αντιδράσεις ο Δήμος Θεσσαλονίκης. Ερωτηθείς μάλιστα ο Γιάννης Μπουτάρης για τις αντιδράσεις του Δημάρχου Δέλτα, Μίμη Φωτόπουλου έκανε λόγο για “λαϊκισμό” ο οποίος δεν αποτελεί “σοβαρή αντιμετώπιση αλλά γίνεται κυρίως για λόγους εντυπωσιασμού”.

Στη Θεσσαλονίκη υπογράμμισε ο Γ. Μπουτάρης “έχουμε ένα πρόβλημα με τον βιολογικό καθαρισμό” κι πρόσθεσε πως “τη λάσπη του βιολογικού καθαρισμού που είναι βουνά από αυτό και δεν ξέρουμε τι να την κάνουμε πολλές φορές”.

“Την ξηραίνουμε αλλά η λυματολάσπη του βιολογικού καθαρισμού είναι καλή πρώτη ύλη καύσιμη και για την τσιμεντοβιομηχανία και για ένα σύμμεικτο μείγμα καυσίμου για την παραγωγή ενέργειας είτε ηλεκτρική είτε ατμός είτε οτιδήποτε”, τόνισε.

“Τίποτα δεν θα γίνει χωρίς τη σύμφωνη γνώμη ολων”, τόνισε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης αλλά πρόσθεσε πως αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι η διαχείριση των απορριμμάτων καταλήγει εν τέλει σε ένα υπόλοιπο. Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης εκτίμησε πως στη διαδικασία της καύσης, της ενεργειακής αξιοποίησης, η τεχνολογία έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο που τα αέρια απόβλητα δεν είναι επικίνδυνα.

“Επομένως να επιλέγει γιατί τώρα τελειώνει ο περιφερειακός σχεδιασμός του ΦΟΔΣΑ, όταν θα έρθει η ώρα και θα έχουμε αυτά αποτελέσματα -και νομίζω μέχρι τα Χριστούγεννα θα τα έχουμε- τότε θα αποφασιστεί που θα γίνουν οι δύο μονάδες. Ήδη η Κοζάνη και οι Σέρρες έχουν αποφασίσει”, τόνισε.

“Δεν είναι μ’ αρέσει, δεν μου αρέσει να έχω δίπλα μου ένα εργοστάσιο. Η βιομηχανική ζώνη έχει τους περιβαλλοντικούς όρους αυτούς οι οποίοι προβλέπονται και καλύπτουν και οποιαδήποτε μονάδα ενεργειακής αξιοποίησης”, υπογράμμισε. 

Αποτεφρωτήριο

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε πως η διοίκηση προχωρά το θέμα της κατασκευής και δημιουργίας αποτεφρωτηρίου στη βιομηχανική ζώνη ενώ αναμένεται να λειτουργήσει το 2016

Μάλιστα ο Γιάννης Μπουτάρης ξεκαθάρισε πως ήδη είναι κοντά στην απόκτηση οικοπέδου πέντε στρεμμάτων από ιδίους πόρους, ενώ τα έξοδα θα καλύπτονται από τις εισπράξεις του.

Εκτός ιδιωτικοποίησης η προβλήτα Α’

Την εξαίρεση της προβλήτας Α’ από την διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ και την αξιοποίηση του από το Δήμο Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε ο Γιάννης Μπουτάρης.

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης εκτίμησε πως παραχωρείται η διαχείριση του Λιμανιού, αλλά δεν πωλείται και πρόσθεσε πως “η Α’ Προβλήτα είναι εκτός διαπραγμάτευσης του ΤΑΙΠΕΔ”.

Ο κ. Μπουτάρης είπε πως “στις συζητήσεις που έχουμε κάνει, απαίτηση του δήμου είναι να περιέλθει στη χρήση μας η Α’ προβλήτα αλλά η ιδιοκτησία θα παραμένει στο κράτος”.

Πρωτοβουλίες με ΣΔΙΤ

“Από το συνέδριο πρέπει να προκύψει πως θα επεκτείνουμε τις δυνατότητες του Δήμου να κάνει πράγματα και με άλλους τρόπους”, είπε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης αναφερόμενος στις Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα.

Απαντώντας στη κριτική που δέχονται τα ΣΔΙΤ υποστήριξε πως δεν πρόκειται για ξεπούλημα αλλά τόνισε πως “πρέπει να αρχίσουμε να εξοικειωνόμαστε με αυτή την ιδέα της σύμπραξης ιδιωτικού και δημόσιο φορέα ώστε να πετυχαίνουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα”. 

“Αυτό πιθανότατα να προκύψει σαν μια υπόδειξη πως μπορούμε να κάνουμε πιο γρήγορα αυτά που θέλουμε να κάνουμε”, εκτίμησε.

Προσφυγικό

Η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης έχει κάποιες σκέψεις για την αντιμετώπιση του προσφυγικού δήλωσε ο Γιάννης Μπουτάρης χωρίς όμως να αναλύσει περισσότερο ή να ανακοινώσει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες.

“Πάνω από 4 εκατ. πρόσφυγες θα έρθουν προς την Ευρώπη. Αλλά πόσοι θα μείνουν εδώ και  πως θα τους μεταχειριστούμε; Ήδη αυτό που φοβόμασταν ότι όταν θα αρχίσουν οι πρώτες βροχές οι άνθρωποι που μένουν στα σύνορα στην Ειδομένη έχουν τεράστιο πρόβλημα. Αυτοί δεν θα πάνε στα χωριά διότι τα χωριά δεν μπορούν να το σηκώσουν. Θα πάνε στη Θεσσαλονίκη”, τόνισε.

“Εμείς ήδη έχουμε κάποιες σκέψεις για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος το οποίο υπογραμμίζω ότι δεν μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε μόνοι διότι ούτε τα μέσα έχουμε, ούτε τα λεφτά”, πρόσθεσε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ο κύριος Λεβέντης πάει στο Σύνταγμα. Του Γιάννη-Ορέστη Παπαδημητρίου

Κάθε 23 του μήνα εμείς οι άνεργοι διαγράφουμε πρόστιμα ΟΑΣΘ