in

ΟΛΘ: Άσπρη γάτα, μαύρη γάτα το θέμα τους είναι να πουληθεί το λιμάνι

ΟΛΘ: Άσπρη γάτα, μαύρη γάτα το θέμα τους είναι να πουληθεί το λιμάνι

Την Πέμπτη οι τοπικές εφημερίδες της Θεσσαλονίκης, η «Μακεδονία» του ελληνοαμερικάνικου επενδυτή Γιάννη Ρήγα, και ο «Αγγελιοφόρος» της οικογένειας Μπακατσέλου, πανηγύριζαν γιατί στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής το ΤΑΙΠΕΔ έφαγε… κάρτα από το ΠΑΣΟΚ και βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας για την πώληση του ΟΛΘ.

Το πρωτοσέλιδο της «Μακεδονίας» ανακάλυψε κάποιο φιλί ζωής στο λιμάνι της πόλης, υπονοώντας πως η πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΘ είναι… θάνατος, ενώ του «Αγγελιοφόρου» εντόπισε ανταρσία βουλευτών απέναντι στο ΤΑΙΠΕΔ. Στις εσωτερικές σελίδες των δύο τοπικών εφημερίδων το ρεπορτάζ για το τι συζητήθηκε στη Βουλή ήταν πάμφτωχο, παρόλο που την Τετάρτη – τη μέρα της συνεδρίασης – στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων υπήρχε από νωρίς μία εκτενέστατη ανταπόκριση για το θέμα, με αναλυτική παράθεση όλων των τοποθετήσεων. Μάλιστα, από τα ρεπορτάζ των δύο τοπικών εφημερίδων προέκυπτε πως το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει σε κάποιου είδους αναδίπλωση και ότι είναι πολύ πιθανό να εξεταστεί στα σοβαρά η «εναλλακτική» πρόταση του ΠΑΣΟΚ για το λιμάνι, δηλαδή να μην πουληθεί το 67% των μετοχών, αλλά το 27%, και φυσικά να παραχωρηθούν τα πάντα σε ιδιώτες. Αξίζει να σημειωθεί πως η «εναλλακτική» πρόταση του ΠΑΣΟΚ είναι το σχέδιο για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ της κυβέρνησης Καραμανλή το 2006…

Το απόγευμα της Πέμπτης το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ συνεδρίασε και έκρινε πως θα πρέπει να προχωρήσει κανονικά, και με το μνημόνιο, η πώληση του ΟΛΘ, που αποτελεί άλλωστε προαπαιτούμενο που ζήτησε η τρόικα, και εκτίμησε ότι οι «φορείς» της πόλης αντιδρούν σε αυτό το σχέδιο είτε γιατί δεν το γνωρίζουν είτε γιατί δεν γνωρίζουν τίποτα από το πώς λειτουργούν τα λιμάνια. Γιατί λοιπόν τόση ειδησεογραφική… αστοχία;

Όλα δείχνουν πως πίσω από τα φιλιά ζωής στο λιμάνι και την… ανταρσία των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας βρίσκονται, σχετικά, συγκεκριμένα συμφέροντα της τοπικής οικονομικής ελίτ που έχουν καταλάβει πως ένα μεγαθήριο, τύπου COSCO, θα μετατρέψει σε άβατο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και θα πετάξει στην οδό Κουντουριώτη διάφορους παράγοντες και παραγοντίσκους, από τον Αγγελούδη μέχρι τους εκπροσώπους των «φορέων» στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΘ, έως τον δημοσιογράφο που βγάζει την εφημερίδα του Οργανισμού και τους σινεμάδες του Κοντομηνά. Με άλλα λόγια το πρόβλημα τους δεν είναι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού αλλά τ’ ότι το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ δεν τους χωράει.

Απέναντι στη μεγάλη και στη μικρή ιδιωτικοποίηση μόνο ένα εναλλακτικό σχέδιο μπορεί να υπάρξει: Σύγχρονο, δημόσιο, ανοιχτό και κερδοφόρο λιμάνι που θα δημιουργεί πολλές θέσεις εργασίας και θα επενδύει τα κέρδη του στο κοινό καλό.

Π.Ρ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

«Οι μοντέρνοι καιροί» από την ταινιοθήκη της ΕΡΤ-3