in

Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε 60 νέες απολύσεις προχώρησε η κοινοπραξία

Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε 60 νέες απολύσεις προχώρησε η κοινοπραξία

Σε 60 νέες απολύσεις προχώρησε η κοινοπραξία του Μετρό της Θεσσαλονίκης την ωρα που σε κινητοποιήσεις προχωρούν οι εργαζόμενοι στις αρχαιολογικές εργασίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης, οι οποίοι από τη Δευτέρα έχουν μπει σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας. 

Συγκεκριμένα 60 εργαζόμενοι στους μετροπόντικες απολύθηκαν λίγο μετά το μεσημέρι της Τρίτης.

“Οι απολύσεις έγιναν το μεσημέρι όμως σε επικοινωνία που είχαμε με εκπροσώπους της κυβέρνησης και τον αρμόδιo αναπληρωτή υπουργό Χρ. Σπίρτζη, μετά από παρέμβαση του υπουργού υποδομών Γ. Σταθάκη, η κοινοπραξία δεσμεύτηκε για την επαναπρόσληψη των απολυμένων στις εργασίες της προέκτασης προς τη Καλαμαριά”, ανέφερε σε δηλώσεις του στο alterthess.gr ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στο κατασκευαστικό τομέα του έργου Σταύρος Στέτσικας.

Την ίδια ώρα συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Πέμπτη στις 11 στο εργοτάξιο της Αγίας Σοφίας αποφάσισε να πραγματοποιήσει το σωματείο εργαζομένων για την εκ περιτροπής εργασία στους αρχαιολόγους.

Μιλώντας στο alterthess.gr ο γενικός γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων Δημήτρης Παππάς μετά το πέρας της γενικής συνέλευσης δήλωσε πως “αν δεν μας καλύψουν οι απαντήσεις που θα λάβουμε από τον υπουργό τη Τρίτη θα κλιμακώσουμε τις αντιδράσεις μας”.

Η συνάντηση των δύο σωματείων εργαζομένων με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη στην Αθήνα“κλείδωσε” για την Τρίτη 26 Μαΐου.

Υπενθυμίζεται πως από τη Δευτέρα οι αρχαιολόγοι του έργου εργάζονται μία ημέρα την εβδομάδα σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας το οποίο επέβαλλε μονομερώς η κοινοπραξία. Η κοινοπραξία μάλιστα έχει ξεκαθαρίσει σε όλους τους τόνους πως πρόθεσή της είναι να απολύσει τους 106 εργαζόμενους στο αρχαιολογικό κομμάτι αν εντός των επόμενων τριών εβδομάδων δεν διαφανεί μία λύση καθώς έχουν εξαντληθεί οι πόροι της αρχικής και της πρώτης συμπληρωματικής σύμβασης για αρχαιολογικές εργασίες, ύψους 110,4 εκατ. ευρώ, ενώ εξαντλήθηκαν και τα 42,8 εκατ. ευρώ επιπλέον που διατέθηκαν για την ολοκλήρωση του αρχαιολογικού έργου.

Μάλιστα την ίδια στιγμή η κοινοπραξία αρνείται να υπογράψει τη δεύτερη συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 25 εκατ. ευρώ, η οποία έχει εγκριθεί και θα μπορούσε να εγγυηθεί τη συνέχιση των εργασιών και τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας. Η κοινοπραξία φαίνεται να ακολουθεί την ίδια τακτική όπως και στο κατασκευαστικό κομμάτι του έργου προκειμένου να έχει ένα ακόμα χαρτί στη διαπραγμάτευση με τη κυβέρνηση και την Αττικό Μετρό σχετικά με τις εξωσυμβατικές οικονομικές της απαιτήσεις.

Οι εξελίξεις όσον αφορά τις αρχαιολογικές εργασίες σηματοδοτούν μία νέα πραγματικότητα καθώς  σχεδόν καμία εργασία δεν γίνεται πια στα εργοτάξια και το έργο έχει νεκρώσει ολοκληρωτικά κατάσταση που φαίνεται πως θα συνεχιστεί μέχρι την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων μεταξύ κυβέρνησης – Αττικό Μετρό και αναδόχου κοινοπραξίας.

Με επίκεντρο τα αρχαία η συνάντηση Μπουτάρη- Σταθάκη στην Αθήνα

Συνάντηση με τον Υπουργό Οικονομίας και Υποδομών, Γιώργο Σταθάκη, είχε την Τρίτη το απόγευμα στην Αθήνα ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης για το θέμα του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες η συνάντηση έγινε σε καλό κλίμα με τον Γιάννη Μπουτάρη να θέτει στο επίκεντρο -όπως άλλωστε είχε προαναγγήλλει και στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της Δευτέρας- το ζήτημα των αρχαίων αλλά και της πορείας του έργου. Από τη πλευρά του ο Γιώργος Σταθάκης σύμφωνα με πληροφορίες υπογράμμισε πως το βασικό μέλημα για την κυβέρνηση είναι οι εργαζόμενοι και το μέλλον του έργου. Στο τραπέζι της συζήτησης τέθηκε όπως ήταν αναμενόμενο και η παύση των εργασιών μετά και την αίτηση του εργολάβου για τη διάλυση της σύμβασης, γεγονός που έχει δημιουργήσει τη σημερινή κατάσταση τόσο όσον αφορά τους εργαζόμενους και τις εργασίες αλλά και όσον αφορά την ανάδειξη και την προστασία των αρχαίων.

“Θα συζητήσουμε για να ξεκαθαρίσουμε τι γίνεται με τη φύλαξη των αρχαίων αλλά και των εργοταξίων του Μετρό. Θα δούμε πώς θα ξεμπλέξει το έργο” σημείωσε ο Γιάννης Μπουτάρης μιλώντας τη Δευτέρα στο δημοτικό συμβούλιο του Δ. Θεσσαλονίκης.

Υπενθυμίζεται πως για το Μετρό το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης αποφάσισε να καλύψει ο Δήμος το κόστος της πρόσκλησης ομάδας εμπειρογνωμόνων από το Λονδίνο, η οποία όπως ενημέρωσε ο Γιάννης Μπουτάρης θα ασχοληθεί με το Μετρό και θα αποφανθεί επί του ζητήματος που έχει προκύψει με τα αρχαία στον σταθμό της Βενιζέλου.

“Ζητήσαμε από την Αττικό Μετρό να καλύψει τα έξοδα που δεν είναι περισσότερα από 5.000 ευρώ, όμως μας είπαν ότι δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Έτσι πρέπει να αναλάβουμε εμείς αυτό το κόστος” σημείωσε ο κ. Μπουτάρης.

Τέλος, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε ότι ζήτησε, με τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Πολιτισμού, την αναβολή της εξέτασης της υπόθεσης του σταθμού Βενιζέλου, στο Συμβούλιο της Επικρατείας, συζήτηση που επρόκειτο να γίνει στις 5 Μαΐου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Η Ποιότητα των Ελληνικών Πανεπιστημίων σε Αριθμούς – Μία Αναλυτική/Κριτική Προσέγγιση

Σε 24ωρη απεργία γιατροί και εργαζόμενοι στα δημόσια νοσοκομεία