Λύση στα προβλήματα των διαπολιτισμικών σχολείων ζητούν οι εκπαιδευτικοί του διαπολιτισμικού σχολείου Αν. Θεσσαλονίκης

Διαμαρτυρία για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης πραγματοποίησαν το πρωί της Τετάρτης καθηγητές και καθηγήτριες του διαπολιτισμικού σχολείου Ανατολικής Θεσσαλονίκης μαζί με εκπροσώπους της Α` ΕΛΜΕ ζητώντας την έγκριση ολιγομελών τμημάτων γενικής παιδείας και κατευθύνσεων σε Γυμνάσιο και Λύκειο. 

Παράλληλα ζητούν την κατά προτεραιότητα διδασκαλία σε αυτά ή στα τμήματα υποδοχής από τους οργανικά ανήκοντες μονίμους εκπαιδευτικούς του σχολείου, οι οποίοι έχουν επιλεγεί βάσει ειδικών προσόντων και έχουν μακρόχρονη εμπειρία στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Ζητούν οι τάξεις υποδοχής να λειτουργούν κατά βάση με μόνιμο προσωπικό. Να σημειωθεί ότι στο διαπολιτισμικό Γυμνάσιο και Λύκειο φοιτούν 150 παιδιά από την Κίνα, την Τουρκία, το Αφγανιστάν, το Πακιστάν και τη Συρία

«Το συγκεκριμένο σχολείο, επειδή έχει μαθητές που προέρχονται από άλλες χώρες, έχει ειδικές ανάγκες που πρέπει να ικανοποιηθούν και έχουν να κάνουν με την ενισχυτική διδασκαλία, την έγκριση ολιγομελών τμημάτων, με επιπλέον ώρες γλωσσικής διδασκαλίας. Το σχολείο έχει την ιδιαιτερότητα ότι τα παιδιά χρειάζονται υποστήριξη ως προς την γλώσσα και επίσης είναι σημαντικό ότι η υποστήριξη δεν μπορεί να γίνεται μέσω συναδέλφων αναπληρωτών όταν και αν έρθουν αλλά θα πρέπει να γίνεται με μόνιμο προσωπικό» σημειώνει μιλώντας στο alterthess η Δέσποινα Δάσιου, πρόεδρος της Α` ΕΛΜΕ. 

«Οι τάξεις υποδοχής των σχολείων λειτουργούν βάσει του νόμου μόνο με αναπληρωτές ενώ οι συνάδελφοι στο διαπολιτισμικό έχουν εξειδίκευση για να λειτουργήσουν από την αρχή της χρονιάς τις τάξεις υποδοχής, να γίνουν μαθήματα γλωσσικής διδασκαλίας και να λειτουργήσει μιας μορφής πρόσθετης διδακτικής στήριξης σε γυμάσιο και λύκειο» προσθέτει. 

Οι εκπαιδευτικοί ζητούν για τον λόγο αυτό συνάντηση με τον νέο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και το γραφείο του πρωθυπουργού ενώ τα αιτήματά τους έχουν κοινοποιηθεί σε όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες. 

«Τη στιγμή που διακηρύσσεται η «ευαισθησία» για τα προσφυγόπουλα και την ένταξή τους στο ελληνικό σχολείο, η πολιτική στο ζήτημα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης όχι μόνο δεν διαμορφώνει ένα πλαίσιο για ουσιαστικές λύσεις, αλλά συνεχώς οξύνει τη διάσταση μεταξύ των πραγματικών αναγκών και των λύσεων που (δεν) δίνονται» σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση όπου εξηγείται ότι στόχοι του διαπολιτισμικού σχολείου είναι η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας αλλά και η διδακτική στήριξη σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα, ώστε να διευκολύνεται η ομαλή προσαρμογή και η παραμονή στο εκπαιδευτικό σύστημα των μαθητών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, των μαθητών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καθώς και των προσφυγοπαίδων.

«Στα 34 έτη λειτουργίας των διαπολιτισμικών σχολείων της Θεσσαλονίκης θα έπρεπε να έχει ήδη διαμορφωθεί ένα ευέλικτο σχήμα θεσμικής και διδακτικής παρέμβασης για τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση» τονίζουν οι εκπαιδευτικοί υποβάλλοντας τα παρακάτω αιτήματα.

1. Την έγκριση ολιγομελών τμημάτων γενικής παιδείας και κατευθύνσεων σε Γυμνάσιο και Λύκειο
2. Την κατά προτεραιότητα διδασκαλία σε αυτά ή στα τμήματα υποδοχής από τους οργανικά ανήκοντες  μονίμους εκπαιδευτικούς του σχολείου, οι οποίοι έχουν επιλεγεί βάσει ειδικών προσόντων και έχουν μακρόχρονη εμπειρία στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Οι τάξεις υποδοχής να λειτουργούν κατά βάση με μόνιμο προσωπικό.
3. Τη θεσμοθέτηση του ήδη υπάρχοντος δίωρου γλωσσικής ενίσχυσης όλων των τάξεων του Διαπολιτισμικού Λυκείου
4. Την εισαγωγή ενισχυτικού τύπου διδασκαλίας και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο
5. Την εξασφάλιση κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού για όλα τα γνωστικά αντικείμενα 
6. Την άμεση στελέχωση του σχολείου με εκπαιδευτικούς στις ειδικότητες στις οποίες υπάρχουν ελλείψεις επί σειρά ετών
7. Την ενίσχυση του σχολείου με ειδικό συμβουλευτικό προσωπικό (διερμηνείς – μεταφραστές, ψυχολόγους)
8. Την τοποθέτηση μόνιμου διοικητικού προσωπικού (γραμματέων) για τη διεκπεραίωση του αυξημένου γραφειοκρατικού φόρτου των σχολείων.
9. Την επίλυση του κτηριακού προβλήματος (ακαταλληλότητα του κτηρίου και έλλειψη αιθουσών, γυμναστηρίου, αίθουσας εκδηλώσεων για δύο σχολεία)
10. Την υψηλότερη χρηματοδότηση (από κρατικούς φορείς)
11. Την τροποποίηση του ισχύοντος τρόπου ηλεκτρονικής εγγραφής μαθητών στο σχολείο εξαιτίας ποικιλίας προβλημάτων που έχουν ανακύψει (διαρκής ροή εισερχόμενων ή μετεγγραφόμενων μαθητών στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, έλλειψη ΑΦΜ, δυσκολία στην ορθή καταχώριση των στοιχείων κλπ.)

Σταυρούλα Πουλημένη