in

Κινητοποιήσεις και συντονισμός ενάντια στις αυξήσεις εισιτηρίου του ΟΑΣΘ

Κινητοποιήσεις και συντονισμός ενάντια στις αυξήσεις εισιτηρίου του ΟΑΣΘ

Η Τετάρτη, 1η Οκτώβρη, πλησιάζει και από τώρα γνωρίζουμε πως το γεγονός εκείνης της ημέρας, ίσως και της εβδομάδας, θα είναι η αύξηση του εισιτηρίου του ΟΑΣΘ. Στην πρωτεύουσα ανεργίας της χώρας, μια πόλη με ένα μέσο μαζικής μεταφοράς, και αυτό κουτσό, η διοίκηση του εν λόγω Οργανισμού μαζί με το Υπουργείο, αποφάσισαν να αυξήσουν το αντίτιμο για τις μεταφορές.

Αντί να δημιουργήσουν, εδώ και καιρό, ένα δίχτυ κοινωνικής προστασίας του ΟΑΣΘ για τους ασθενέστερους, τους ανέργους, επισφαλώς εργαζόμενους, φοιτητές και μαθητές δηλαδή, αυτοί επιλέγουν την κοινωνική αναλγησία των αυξήσεων.

Δεν πειράζει όμως, συλλογικότητες, επιτροπές κατοίκων και πολιτικά κόμματα προγραμματίζουν και πραγματοποιούν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας διεκδικώντας το αυτονόητο, δωρεάν και ασφαλή μεταφορά για τους ασθενέστερους.

Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο το πρωί η συγκέντρωση διαμαρτυρίας που κάλεσε η Επιτροπή Δράσης Δυτικών Συνοικιών ενάντια στις αυξήσεις στο Άγαλμα Βενιζέλου, με κεντρικό  αίτημα “Όχι στο χαράτσι στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ, Δεν έχουμε – Δεν πληρώνουμε”.

Στο ίδιο πλαίσιο την Δευτέρα 29 Σεπτέμβρη στις 19.00 το “Δίκτυο Επισφαλώς Εργαζομένων και Ανέργων Θεσσαλονίκης” καλεί πολιτικούς φορείς, δημοτικές παρατάξεις, σωματεία, συλλογικότητες της πόλης, επιτροπές κατοίκων και όποιον άλλο ενδιαφερόμενο σε συζήτηση στην ΕΡΤ3, στη Λ. Στρατού, για τον κοινό συντονισμό.

Το «Δίκτυο Επισφαλώς Εργαζομένων και Ανέργων» όμως δεν σταματά να προγραμματίζει, τις καθιερωμένες πια, παρεμβάσεις του στην διοίκηση του ΟΑΣΘ με αίτημα την δωρεάν μεταφορά των ανέργων, μέσω των οποίων έχει πετύχει την ημέρα της παρέμβασης του Δικτύου η διοίκηση του ΟΑΣΘ να διαγράφει τα πρόστιμα όσων έχουν κάρτα ανεργίας και βρίσκονται εκεί.

Σε κεντρικό ζήτημα αναδεικνύει ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης το θέμα του ΟΑΣΘ με την διοργάνωση καμπάνιας ενημέρωσης ενάντια στις αυξήσεις Στόχος της καμπάνιας αφενός η αποτροπή των αυξήσεων και αφετέρου η ανάδειξη της σκανδαλώδους αδιαφάνειας στην οικονομική διαχείριση και επιδότηση του οργανισμού από το δημόσιο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η σύμβαση μεταξύ του δημοσίου και του ιδιωτικού ΟΑΣΘ που διαχειρίζεται μονοπωλιακά  ένα κοινωνικό αγαθό, έχει υπογραφεί από το 1957, και όπως λένε στο ΣΥΡΙΖΑ περιέχει «χαριστικούς» όρους εξασφαλίζοντας τη κερδοφορία των μετόχων του οργανισμού, την ώρα που το δημόσιο αποσύρει μέρος της επιδότησης και το κενό φυσικά καλούνται να πληρώσουν οι πολίτες με τις αυξήσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η κυβέρνηση και επικαλείται ο ΣΥΡΙΖΑ, το επιχειρηματικό κέρδος των μετόχων του Ο.Α.Σ.Θ. ανήλθε την περίοδο 2009 – 2014 σε 100 εκατ. ευρώ περίπου.

Έτσι λοιπόν ενώ η τιμή των εισιτηρίων αυξήθηκε το 2010 κατά 60% (από 0,50 ευρώ σε 0,80 ευρώ) τα έσοδα του Ο.Α.Σ.Θ. αυξήθηκαν κατά 22,6% (2011), 13,9% (2012) και 14,6% (2013) σε σύγκριση με το 2010 παρά την, ομολογημένη από τον ίδιο τον πρόεδρο του Ο.Α.Σ.Θ., αύξηση του αριθμού των επιβατών.

Μάλιστα η απόφαση της κυβέρνησης «κατοχυρώνει» και το επιχειρηματικό κέρδος για τα έτη 2015 – 2017, το οποίο ανέρχεται σε 50 εκατ. ευρώ περίπου.  Επιπλέον για το 2015 προβλέπεται μείωση της δημόσιας επιχορήγησης κατά 38 εκατ. ευρώ η οποία θα επιβαρύνει ολοκληρωτικά τους χρήστες και τις χρήστριες των αστικών συγκοινωνιών.

Σε αυτό το πλαίσιο ο ΣΥΡΙΖΑ παίρνει την πρωτοβουλία να απευθυνθεί στους μαζικούς φορείς, τα συνδικάτα, τους Δημάρχους, τη Περιφέρεια και τις επιτροπές κατοίκων για ένα ευρύ μέτωπο.

Επιπλέον ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά από την κυβέρνηση να αποσύρει την υπουργική απόφαση για αύξηση της τιμής του εισιτηρίου, να προχωρήσει έλεγχο σε βάθος της οικονομικής και διοικητικής λειτουργίας του ΟΑΣΘ και να θεσμοθετήσει τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων.

Τέλος, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης διατυπώνει την πάγια θέση του υπέρ ενός Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών,  με κοινωνικό και εργατικό έλεγχο.

Οι αυξήσεις στα εισιτήρια από 1η Οκτώβρη

Σήμερα, με βάση τον ορισμό που έχει κάνει η διοίκηση του ΟΑΣΘ, το… πραγματικό εισιτήριο κοστίζει 1,60 ευρώ, με τον επιβάτη να πληρώνει τα 80 λεπτά, και τα άλλα 80 λεπτά να προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Με βάση τη νέα απόφαση της κυβέρνησης η κρατική επιδότηση θα μειωθεί κλιμακωτά από το 2014 μέχρι το 2017. Συγκεκριμένα η επιδότηση το 2013 «έκλεισε» μεσοσταθμικά στα 135 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το 2017 θα φτάσει μόλις τα 44,1 εκατομμύρια ευρώ, θα μειωθεί δηλαδή κατά 68%!

Από την 1η Οκτωβρίου:

-Το βασικό εισιτήριο μίας μετακίνησης από 0,80€ αυξάνεται στο 1€

-Το βασικό εισιτήριο 2 μετακινήσεων από 0,90€ αυξάνεται στο 1,20€. Παράλληλα η διάρκεια ισχύος του από 90 λεπτά της ώρας που είναι σήμερα, μειώνεται στα 70 λεπτά.

-Για να κάνει κανείς μετεπιβίβαση εντός 90 λεπτών πλέον, θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το νέο εισιτήριο 3 μετακινήσεων με κόστος 1,50€. Ενώ για 4 μετακινήσεις εντός 2 ωρών, θα πρέπει να πληρώσει εισιτήριο με κόστος 2 ευρώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Tο επικείμενο Συνέδριο της ΔΗΜΑΡ και μια συμβουλή προς τον Φώτη Κουβέλη, του Χριστόφορου Βερναρδάκη

«Υπεράνω πάσης υποψίας» από την Ταινιοθήκη της ΕΡΤ-3