in

Η Θεσσαλονίκη στο πόδι για τις αυξήσεις των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ

Η Θεσσαλονίκη στο πόδι για τις αυξήσεις των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ

Το συζητάνε στις στάσεις των λεωφορείων, στις βιβλιοθήκες εν μέσω εξεταστικής, στις ουρές των ΟΑΕΔ, στις πλατείες με το μπαρμπούτι, στα μπαλκόνια των γειτονιών και στα προαύλια των σχολείων ενώ περιμένουν τα παιδιά.

Μία ακόμα αύξηση που προστίθεται στις αγωνιώδεις προσπάθειες να καλυφθούν τα καθημερινά έξοδα. Από 1η Οκτώβρη το απλό εισιτήριο αυξάνεται κατά 25%, ενώ από την αρχή της κρίσης παρουσιάζει αύξηση 100%, σε μια πόλη με μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς τα λεωφορεία.

Ήδη οι πρώτες αντιδράσεις εκφράζονται οργανωμένα από ομάδες πολιτών και κόμματα.

Το πρωί της Πέμπης το ΠΑΜΕ, επιτροπές ανέργων και λαϊκές επιτροπές πραγματοποίησαν  παράσταση διαμαρτυρίας στα κεντρικά γραφεία του ΟΑΣΘ ενώ το απόγευμα η Επιτροπή Δράσης Δυτικών Συνοικιών διοργάνωσε συνέλευση στο Δημαρχείο Αμπελοκήπων ενόψει της συγκέντρωσης ενάντια στις αυξήσεις στο Άγαλμα Βενιζέλου το πρωί του Σαββάτου, στις 11,30 με κεντρικό  αίτημα “Όχι στο χαράτσι στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ, Δεν έχουμε – Δεν πληρώνουμε”.

Στο ίδιο πλαίσιο την Δευτέρα 29 Σεπτέμβρη το “Δίκτυο Επισφαλώς Εργαζομένων και Ανέργων Θεσσαλονίκης” καλεί πολιτικούς φορείς, δημοτικές παρατάξεις, σωματεία, συλλογικότητες της πόλης, επιτροπές κατοίκων και όποιον άλλο ενδιαφερόμενο σε συζήτηση στην ΕΡΤ3, στη Λ. Στρατού, για τον κοινό συντονισμό.

ΣΥΡΙΖΑ: Κεντρικό ζήτημα ο ΟΑΣΘ- Μεγάλη καμπάνια ενάντια στις αυξήσεις

Την έναρξη μιας μεγάλης καμπάνιας ενημέρωσης του κόσμου ανακοίνωσε με συνέντευξη τύπου από τη πλευρά του, την Πέμπτη, ο ΣΥΡΙΖΑ.

Στόχος της καμπάνιας αφενός η αποτροπή των αυξήσεων και αφετέρου η ανάδειξη της σκανδαλώδους αδιαφάνειας στην οικονομική διαχείριση και επιδότηση του οργανισμού από το δημόσιο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η σύμβαση μεταξύ του δημοσίου και του ιδιωτικού ΟΑΣΘ που διαχειρίζεται μονοπωλιακά  ένα κοινωνικό αγαθό, έχει υπογραφεί από το 1957, και όπως λένε στο ΣΥΡΙΖΑ περιέχει «χαριστικούς» όρους εξασφαλίζοντας τη κερδοφορία των μετόχων του οργανισμού, την ώρα που το δημόσιο αποσύρει μέρος της επιδότησης και το κενό φυσικά καλούνται να πληρώσουν οι πολίτες με τις αυξήσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η κυβέρνηση και επικαλείται ο ΣΥΡΙΖΑ, το επιχειρηματικό κέρδος των μετόχων του Ο.Α.Σ.Θ. ανήλθε την περίοδο 2009 – 2014 σε 100 εκατ. ευρώ περίπου.

Έτσι λοιπόν ενώ η τιμή των εισιτηρίων αυξήθηκε το 2010 κατά 60% (από 0,50 ευρώ σε 0,80 ευρώ) τα έσοδα του Ο.Α.Σ.Θ. αυξήθηκαν κατά 22,6% (2011), 13,9% (2012) και 14,6% (2013) σε σύγκριση με το 2010 παρά την, ομολογημένη από τον ίδιο τον πρόεδρο του Ο.Α.Σ.Θ., αύξηση του αριθμού των επιβατών.

Μάλιστα η απόφαση της κυβέρνησης «κατοχυρώνει» και το επιχειρηματικό κέρδος για τα έτη 2015 – 2017, το οποίο ανέρχεται σε 50 εκατ. ευρώ περίπου.  Επιπλέον για το 2015 προβλέπεται μείωση της δημόσιας επιχορήγησης κατά 38 εκατ. ευρώ η οποία θα επιβαρύνει ολοκληρωτικά τους χρήστες και τις χρήστριες των αστικών συγκοινωνιών.

Σε αυτό το πλαίσιο ο ΣΥΡΙΖΑ παίρνει την πρωτοβουλία να απευθυνθεί στους μαζικούς φορείς, τα συνδικάτα, τους Δημάρχους, τη Περιφέρεια και τις επιτροπές κατοίκων για ένα ευρύ μέτωπο.

Επιπλέον ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά από την κυβέρνηση να αποσύρει την υπουργική απόφαση για αύξηση της τιμής του εισιτηρίου, να προχωρήσει έλεγχο σε βάθος της οικονομικής και διοικητικής λειτουργίας του ΟΑΣΘ και να θεσμοθετήσει τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων.

Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναφέρθηκε για μια ακόμη φορά στη πάγια θέση του υπέρ ενός Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών,  με κοινωνικό και εργατικό έλεγχο.

Τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ ανέλυσαν ο Γιώργος Τοζίδης, οικονομολόγος-μέλος του ΣΥΡΙΖΑ, η Αλέκα Κρασοπούλου, μέλος της γραμματείας της Ν.Ε. Α΄ Θεσσαλονίκης καθώς και οι βουλευτές Α΄ και Β΄ Θεσσαλονίκης, Δέσποινα Χαραλαμπίδου και Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου αντίστοιχα.

K.M

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

“Θα λείπει η Τρόικα αλλά θα είναι σαν να είναι εδώ” Γέρων Αντώνιος. Του Γιώργου Κυρίτση

Πάρτι αλληλεγγύης στις αγωνιζόμενες καθαρίστριες του ΥΠΟΙΚ