in

Η οικογένεια ως μια κοινωνία σε πτώση. Του Τέλλου Φίλη

Η οικογένεια ως μια κοινωνία σε πτώση. Του Τέλλου Φίλη

Στο Festen ο Γιάννης Παρασκευόπουλος με βοηθό τις μνήμες ενός παιδικού παιχνιδιού της χαμένης καρέκλας, δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες εγκλεισμού στους θεατές της παράστασης για να ξεδιπλώσει την ιστορία του έργου, ένα δείπνο γενεθλίων εξελίσσεται σε έναν καταιγισμό αποκαλύψεων που ξεπερνά τα στενά οικογενειακά όρια και μετατρέπεται σε κοινωνικό συμβάν,  με μας σιωπηλούς -κι ίσως αμέτοχους- θεατές ενός ολόκληρου πολιτικού γίγνεσθαι.

Με σωματικές κι άμεσες ερμηνείες οι ηθοποιοί γίνονται σύμβολα ανάμεσα στους θεατές δημιουργώντας λέξη τη λέξη και νότα τη νότα την παραβολή ενός ανομολόγητου και ατιμώρητου σήμερα.

Ο,τι συμβαίνει κι ό,τι μέλλεται να συμβεί,  ξεκινά από την οικογένεια, έναν πυρήνα που παραμένει ισχυρό προπύργιο στην μετεξέλιξη της κοινωνίας, σε κάτι πιο ανθρώπινο, δίκαιο και θεραπευτικό όσο με σιωπές και ψέματα εξακολουθεί να καλύπτει ανθρώπινες αδυναμίες ή κι εγκλήματα για χάρη μιας από καιρό κουρελιασμένης κανονικότητας.

Η οικογένεια ως σημαία μιας πατρίδας που από καιρό έχει νικηθεί και παραμένει ξεθωριασμένη αξία στα οροπέδια του κοινωνικού φαίνεσθαι, σε μια κοινωνία ορίων, συνόρων, τάξης  και ιεραρχίας  που από καιρό έχει διαβρωθεί και νικηθεί, αλλά αρνιέται επίμονα να το παραδεχτεί.

Αν όταν τελειώσει η «οικογενειακή γιορτή» νιώσετε μια ελάχιστη ευθύνη για την σιωπή σας, το έργο θα έχει καταφέρει να σας ταρακουνήσει, τόσο όσο, την επόμενη φορά να μην παραμείνετε αμέτοχος, αδρανής σε όσα συμβαίνουν.

Πέρα από την εξαιρετική σύλληψη στην εξέλιξη και την σκηνοθεσία, ο κος Παρασκευόπουλος έχει καταφέρει να προσθέσει ένα ακόμη ρόλο στους υπάρχοντες, αυτόν της μουσικής, που σαν ένας καταλυτικός ήρωας στην εξέλιξη της υπόθεσης, παρεμβαίνει, σχολιάζει, προειδοποιεί και «κατασκευάζει» την εφιαλτική ατμόσφαιρα, στον χώρο, χάρη στον Μάνο Μυλωνάκη.

Τέλος, η παράσταση μας παραδίδει έναν δυναμικό νεο πρωταγωνιστή του θεάτρου , τον πλήρη εκφραστικών αποχρώσεων Χρίστο Στυλιανού και χαρίζει την καλύτερη βαθύτερη σχεδόν εσωτερική ερμηνεία της καριέρας του, στον βετεράνο Βασίλη Σπυρόπουλο.

Τέλλος Φίλης

To Kρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει το έργο των Τόμας Βίντερμπεργκ, Μόγκενς Ρούκοφ, Μπο Χρ. Χάνσεν «Οικογενειακή Γιορτή» (Festen) από 18 Νοεμβρίου 2016 στο Φουαγιέ της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.

Σκηνοθεσία: Γιάννης Παρασκευόπουλος

Θεατρική διασκευή: Ντέιβιντ Έλντριτζ.

Μετάφραση: Αλίκη Δανέζη Κνούτσεν -Μανώλης Δούνιας.

Μουσική: Μάνος Μυλωνάκης

Ελεύθερη απόδοση στίχων: Μαγδαληνή Μπεκρή

Σκηνικά-Κοστούμια: Σοφία Παπαδοπούλου

Χρίστος Στυλιανού

Βασίλης Σπυρόπουλος

Κωνσταντίνος Χατζησάββας

Νίκος Καπέλιος

Κλειώ Δανάη Οθωναίου

Βασίλης Παπαγεωργίου

Αλέξανδρος Τσακίρης

Γιολάντα Μπαλαούρα

Στεφανία Ζώρα

Ιωάννα Παγιατάκη

Νεφέλη Ανθοπούλου

Σταυρούλα Αραμπατζόγλου

Κωνσταντίνος Λιάρος

& ο Γιάννης Παρασκευόπουλος

 

Έναρξη: Παρασκευή 18/11/2016.

H παράσταση είναι ακατάλληλη για άτομα κάτω των 17 ετών.

 

*Στη φωτογραφία ο Βασίλης Σπυρόπουλος, ο Γιάννης Παρασκευόπουλος και η Κλειώ Δανάη Οθωναίου σε σκηνή απο το έργο στη δράση που έγινε στην Αποθήκη Γ στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του 57ου Φεστιβαλ Κινηματογράφου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ένα πρότυπο για την παγκόσμια δεξιά. Του Δημοσθένη Παπαδάτου-Αναγνωστόπουλου

«Με άλλο βλέμμα» 4ο Κινηματογραφικό αφιέρωμα του ΚΕΘΕΑ ΙΘΑΚΗ