Χρ. Μάτης: Ύποπτη η μη συμπερίληψη των αρχαιολογικών ευρημάτων του μετρό

Συνεδρίαση του ΚΑΣ

Για καχυποψία που προκαλεί η μη συμπερίληψη του θέματος των αρχαιολογικών ευρημάτων του σταθμού της Βενιζέλου του μετρό στη σημερινή συνεδρίαση του ΚΑΣ κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο Χρήστος Μάτης, Δημοτικός Σύμβουλος Θεσσαλονίκης- Επικεφαλής της παράταξης ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΣ- Οικολογία στην Πράξη.

Αναλυτικά όσα αναφέρει στη δήλωσή του:

"Η μη συμπερίληψη του θέματος των αρχαιολογικών ευρημάτων στο σταθμού Βενιζέλου του μετρό της Θεσσαλονίκης στη σημερινή συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου είναι μία εξέλιξη που δεν ευνοεί την πόλη.

Κι αυτό γιατί παρατείνει μία εκκρεμότητα σε ένα θέμα, στο οποίο υπάρχει πλήρης συμφωνία: Ότι στο σταθμό της Βενιζέλου θα συνυπάρξουν το μετρό και οι αρχαιότητες.

Αυτή είναι η θέση:

· του νέου Υπουργού Πολιτισμού

· του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης

· των αρχαιολόγων

· της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων και του ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ

· του ΑΠΘ και του ΤΕΕ

Για την υλοποίηση αυτής της διαδικασίας δεν έχει κατατεθεί πρόταση, η οποία να υποστηρίζει ότι είναι εφικτή η συνέχιση των εργασιών- ανασκαφικών και κατασκευαστικών- χωρίς την προσωρινή απόσπαση των αρχαιοτήτων.

Στο πλαίσιο αυτό η προσφυγή του Δήμου Θεσσαλονίκης κατά της απόφασης του τότε υπουργού Πολιτισμού κ.Τζαβάρα για έκθεση των αρχαιοτήτων σε άλλο σημείο της πόλης, είναι μία επικίνδυνη μάχη κατά ανεμόμυλων.

Διότι η απόφαση του κ.Τζαβάρα έχει ήδη καταρρεύσει, άρα το μόνο όφελος από τη διατήρηση της εκκρεμότητας μέχρι την οριστική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, είναι για τον εργολάβο, ο οποίος θα δικαιούται αποζημιώσεων επειδή δεν μπορεί να δουλέψει, καθώς το ΣτΕ απαγόρευσε κάθε εργασία μέχρι την οριστική απόφαση επί της προσφυγής σε έξι μήνες.

Σήμερα, αν ήθελαν οι εμπλεκόμενοι, το ΚΑΣ θα μπορούσε να αποφασίσει επί της διαδικασίας απόσπασης και επανατοποθέτησης με βάση το νέο πλαίσιο και οι εργασίες να συνεχιστούν κανονικά.

Το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί κάνει καχύποπτη την πόλη και τους δεκάδες επαγγελματίες των περιοχών γύρω από τα εργοτάξια του μετρό, που βλέπουν καθημερινά τις επιχειρήσεις τους να απαξιώνονται:

Προς τι η νέα καθυστέρηση σε ένα θέμα που δεν υπάρχει διαφωνία; Ποιον ευνοεί;

Υπάρχει κάποιος που διαφωνεί με τη συνύπαρξη και καθυστερεί τη διαδικασία;".