Ας φτάσει η μέρα που θα πετάξουμε τα αυτοκίνητα στον Θερμαϊκό

Να «παγώσει» η διαδικασία δημιουργίας ποδηλατόδρομου στην περιοχή της Παπάφη στην Τούμπα Θεσσαλονίκης ζήτησε ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του δήμου Θεσσαλονίκης, Σταύρος Καλαφάτης.

Γράφει ο Ιάσων Μπάντιος

Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση:

«Να “παγώσει” η δρομολόγηση κατασκευής ποδηλατοδρόμου στην Παπάφη, επειδή δεν έχει προηγηθεί επαρκής διαβούλευση για το θέμα αλλά και λόγω του ότι η πλειοψηφία των κατοίκων της περιοχής αντιτίθεται στο έργο, καθώς χάνονται εκατοντάδες θέσεις παρκαρίσματος» πρότεινε, κατά την τοποθέτησή του στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, ο Σταύρος Καλαφάτης, βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Εντάξει».

Ο κ. Καλαφάτης υπογράμμισε πως οι «Εντάξει» κι ο ίδιος προσωπικά είναι υπέρ της χρήσης ποδηλάτου και της δημιουργίας ποδηλατόδρομου, όμως αυτό θα πρέπει να γίνει «με μια γενική μελέτη, καλά σχεδιασμένη, μετά από την απαραίτητη διαβούλευση». Υπογράμμισε, δε, ότι στα εννέα χρόνια της διοίκησης Μπουτάρη, το υπάρχον δίκτυο ποδηλατοδρόμων είχε εγκαταλειφθεί.

Ας πέσουμε από τα σύννεφα.

Ο κ. Καλαφάτης ζητάει γενικόλογα μια «γενική μελέτη» η οποία λογικά θα προβλέπει την δημιουργία θέσεων στάθμευσης στον πλανήτη Άρη για να χωρέσουν όλες οι λαμαρίνες που έχουν αγοράσει οι πολίτες της Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα ο βουλευτής της ΝΔ υπερασπίζεται την διατήρηση των παράνομων θέσεων στάθμευσης επί της οδού Παπάφη, και λέω παράνομες καθώς δεν προβλέπονται θέσεις στάθμευσης στη συγκεκριμένη οδό.

Τα ίδια μας λέγανε τα γαλάζια στελέχη της πόλης και για την μερική πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας. Ότι θα καταρρεύσουν οικονομικά οι επιχειρήσεις που βρίσκονται εκεί και άλλα τέτοια.

Με αφορμή τους λιγοστούς αντιδρώντες στην περιοχή της Τούμπας για τον ποδηλατόδρομο αλλά και την καταψήφιση του θέματος της πλατείας Ελευθερίας από το Δημοτικό Συμβούλιο έχει ξεκινήσει μια συζήτηση για τα αυτοκίνητα, τις θέσεις στάθμευσης και το κυκλοφοριακό.

Μόνο που η συζήτηση διεξάγεται με συντηρητικό πρόσημο που θυμίζει άλλες δεκαετίες. Τότε που είχαμε μάθει να παρκάρουμε το αυτοκίνητο ακριβώς μπροστά από το σπίτι μας, τότε που πηγαίναμε μέχρι και στο περίπτερο με το αυτοκίνητο, και τότε που η ένδειξη ενηλικίωσης ενός αγοριού ήταν η αγορά ενός νέου αυτοκινήτου από την οικογένεια του.

Η πόλη έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο πάρκινγκ αυτοκινήτων, ο δημόσιος χώρος είναι υπό διωγμό, μοναδικό μέσο μεταφοράς αποτελεί ο υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ με τις τεράστιες ελλείψεις σε οχήματα και οδηγούς. Η πόλη εκπέμπει SOS. Όχι επειδή δέχεται επίθεση από εξωγήινα ποδήλατα αλλά γιατί μετατρέπεται μέρα με την μέρα σε μια αφόρητη χαβούζα.

Η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης φέρει τεράστιες ευθύνες για το γεγονός ότι εδώ και εννέα χρόνια δεν έχει κάνει τίποτα για τους ποδηλατόδρομους, τώρα το θυμήθηκε, άραγε γιατί; Μάλιστα η διοίκηση Μπουτάρη την πρώτη περίοδο της θητείας της άφησε από επιλογή το υπάρχον κακοφτιαγμένο και χρυσοπληρωμένο σύστημα ποδηλατοδρόμου να καταρρεύσει επειδή ήταν η τελευταία πράξη του πρώην δημάρχου, Βασίλη Παπαγεωργόπουλου.

Η Θεσσαλονίκη, κυρίως οι θεσμικοί φορείς της αλλά και οι κοινωνικές ομάδες που δραστηριοποιούνται σε αυτή, οφείλουν να δημιουργήσουν ένα σχέδιο για μια «άλλη Θεσσαλονίκη» που θα μπορείς να περπατάς και να ποδηλατείς χωρίς φόβο. Η έλευση του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι μια καλή αφορμή για αυτό, μέχρι στιγμής όμως δεν έχουν υπάρξει πρωτοβουλίες για κάτι τέτοιο.

Οφείλουμε να διευρύνουμε τον δημόσιο χώρο και να τον προστατέψουμε, να υπερασπιστούμε τους ποδηλάτες που καθημερινά ρισκάρουν τη ζωή τους στους δρόμους της πόλης απέναντι στα αυτοκίνητα, να υπερασπιστούμε τις μαμάδες με τα καρότσια και τα άτομα με αμαξίδια και το δικαίωμα τους στην απρόσκοπτη μετακίνηση.

Ας έρθει η μέρα που οι δημοσιογράφοι θα καταγράφουμε μαζικές αποσύρσεις των αυτοκινήτων, καθώς οι δημότες θα χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή τα ποδήλατα τους για να μετακινηθούν.

Ας φτάσει η μέρα που θα πετάξουμε τα αυτοκίνητα στον Θερμαϊκό.