in

Δεσμεύσεις Σπίρτζη για το Μετρό Θεσσαλονίκης μετά τη συνάντηση με τους εργαζόμενους

Δεσμεύσεις Σπίρτζη για το Μετρό Θεσσαλονίκης μετά τη συνάντηση με τους εργαζόμενους

Δεσμεύσεις από τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη έλαβαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στο Μετρό της Θεσσαλονίκης σε συνάντηση που είχαν τη Τρίτη στην Αθήνα. Η συνάντηση έγινε στον απόηχο της παύσης των εργασιών και του παγώματος του έργου με τους εργαζόμενους να θέτουν πληθώρα ζητημάτων με πρώτο και κύριο τη συνέχιση του έργου και ακολούθως την διασφάλιση των θέσεων εργασίας και των εργασιακών τους δικαιωμάτων. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο πρόεδρος των εργαζομένων στον κατασκευαστικό τομέα του έργου Σταύρος Στέτσικας, ο πρόεδρος των εργαζομένων στο Μετρό Χάρης Κυπριανίδης και ο Πρόεδρος του ΕΚΘ Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο alterthess.gr ο Σταύρος Στέτσικας οι εργαζόμενοι έλαβαν δεσμεύσεις από τον αναπληρωτή υπουργό σε σειρά ζητημάτων ενώ ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εργασίας Δ. Παπασταμόπουλος επανέλαβε ότι θα επιδιωχθεί και θα γίνει προσπάθεια να μη γίνουν άλλες απολύσεις.

Συγκεκριμένα ο κ. Σπίρτζης δεσμεύτηκε πως δεν πρόκειται να οδηγηθούμε σε απένταξη του έργου και να χαθούν τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Πρόκειται για συζήτηση που είχε ανοίξει με αφορμή επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην ελληνική κυβέρνηση και τον αρμόδιο για θέματα ΕΣΠΑ γενικό γραμματέα, Αλέξη Χαρίτση στο τέλος του Απριλίου με την οποία ζητούσε να ενημερωθεί για τις κινήσεις που θα κάνει η ελληνική κυβέρνηση προς τη κατευθύνση της λύσης προκειμένου να χρησιμοποιηθούν τα χρήματα του ΕΣΠΑ και αφορούν την Α΄φάση των εργασιών. Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για ποσό της τάξης των 300 εκατομμυρίων και αφορά σε κοινοτική συνδρομή για την κεντρική γραμμή του έργου. Από τη πλευρά της κυβέρνησης πηγές του αρμόδιου υπουργείου ξεκαθάριζαν από τότε στο alterthess.gr πως η επιστολή ήταν μία κίνηση «αναμενόμενη» και διέψευδαν κατηγορηματικά  πως επρόκειτο για «απειλή» όσον αφορά τη χρηματοδότηση.  Η ελληνική πλευρά για να μη χάσει τα χρήματα έχει υποχρέωση να ολοκληρώσει τις εργασίες για την Α’ φάση του έργου έως τον Απρίλη του 2017.

Επιπλέον ο αρμόδιος υπουργός δήλωσε πως θα στηρίξει και θα προωθήσει το αίτημα των εργαζομένων και των φορέων της πόλης να συσταθεί Επιτροπή Παρακολούθησης του έργου. Μάλιστα δεσμεύτηκε πως το έργο θα λάβει το χαρακτήρα του σημαντικού και τις επόμενες ημέρες θα προχωρήσει άμεσα η σύσταση της Επιτροπής.

Τις επόμενες ημέρες -πολύ πιθανόν και εντός της εβδομάδας- θα ξεκινήσουν οι συζητήσεις και οι διαπραγματεύσεις στην τριμερή επιτροπή υπό την ευθύνη του γενικού γραμματέα υποδομών Γιώργου Δέδε και με τη συμμετοχή της Αττικό Μετρό και της Κοινοπραξίας με ορίζοντα 15 ημερών. Η έναρξη των συζητήσεων θα γίνει μόλις οριστούν από τα εμπλεκόμενα μέρη οι εκπρόσωποι τους. Μετά τη λήξη της προθεσμίας η Επιτροπή θα πρέπει αν καταθέσει στο υπουργείο σχετική πρόταση για λύση του αδιεξόδου αν είναι δυνατόν και σε κάθε περίπτωση αναλυτικά τις θέσεις των δύο πλευρών. Υπενθυμίζεται πως η συγκεκριμένη επιτροπή στην οποία θα συμμετέχουν συνολικά εφτά ατομα, τρεις εκπρόσωποι της Αττικό Μετρό και τρεις εκπρόσωποι της κοινοπραξίας είχε ανατεθεί στον κ. Δέδε με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού μετά το πέρας των επιέρους συναντήσεων της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, όμως μέχρι σήμερα δεν είχε συνεδριάσει.

Από τη πλευρά τους οι εργαζόμενοι τις επόμενες ημέρες αναμένεται να πραγματοποιήσουν συναντήσεις με το σύνολο των πολιτικών δυνάμεων στην κατεύθυνση της συνέχισης του έργου ενώ νωρίτερα είχαν συνάντηση με Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ από το νομό Θεσσαλονίκης ζητώντας τους να στηρίξουν την προσπάθεια για συνέχιση των εργασιών και διασφάλιση των θέσεων εργασίας.

Στον “πάγο” το έργο

Υπενθυμίζεται πως την προηγούμενη εβδομάδα η κοινοπραξία προχώρησε σε 60 απολύσεις στο κατασκευαστικό τομέα ενώ εδώ και μία εβδομάδα σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας έχουν μπει και οι εργαζόμενοι στις αρχαιολογικές εργασίες. Συγκεκριμένα οι αρχαιολόγοι του έργου εργάζονται μία ημέρα την εβδομάδα. 

Αξίζει να σημειωθεί πως η κοινοπραξία έχει ξεκαθαρίσει σε όλους τους τόνους πως πρόθεσή της είναι να απολύσει τους 107 εργαζόμενους στο αρχαιολογικό κομμάτι αν εντός των επόμενων  δύο εβδομάδων δεν διαφανεί μία λύση καθώς έχουν εξαντληθεί οι πόροι της αρχικής και της πρώτης συμπληρωματικής σύμβασης για αρχαιολογικές εργασίες, ύψους 110,4 εκατ. ευρώ, ενώ εξαντλήθηκαν και τα 42,8 εκατ. ευρώ επιπλέον που διατέθηκαν για την ολοκλήρωση του αρχαιολογικού έργου. Μάλιστα την ίδια στιγμή η κοινοπραξία αρνείται να υπογράψει τη δεύτερη συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 25 εκατ. ευρώ, η οποία έχει εγκριθεί και θα μπορούσε να εγγυηθεί τη συνέχιση των εργασιών και τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας. 

Μία νέα πραγματικότητα βιώνει τις τελευταίες εβδομάδες η Θεσσαλονίκη καθώς σχεδόν καμία εργασία δεν γίνεται πια στα εργοτάξια και το έργο έχει νεκρώσει ολοκληρωτικά κατάσταση που φαίνεται πως θα συνεχιστεί μέχρι την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων μεταξύ κυβέρνησης – Αττικό Μετρό και αναδόχου κοινοπραξίας.

Κα. Μπα.

Διαβάστε επίσης:

ΕΚΘ: Ελπίζουμε πως η κυβέρνηση θα κάνει πράξη όλα όσα δεσμεύτηκε για το μετρό Θεσσαλονίκης

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαπραγμάτευση, δημοκρατικό καθήκον και κοινωνική καινοτομία. Του Α. Καρίτζη

48ωρη απεργία των εργαζομένων της Πολιτικής Αεροπορίας