in ,

Αυξάνονται τα τροχαία με εγκατάλειψη στην Ελλάδα

Αυξάνονται τα τροχαία με εγκατάλειψη στην Ελλάδα

“Το 2020 μπήκε με πολλές υποσχέσεις να εκκρεμούν από τη νέα κυβέρνηση για το θέμα των τροχαίων εγκλημάτων όμως το πρώτο εξάμηνο διακυβέρνησης πέρασε ήδη χωρίς να αγγιχτεί τίποτα σχετικό με το θέμα”, αναφέρει σε ανακοίνωση του ο Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα.

Όπως σημειώνει στη συνέχεια:

Δίνουμε παρακάτω στοιχεία που συλλέξαμε από το διαδίκτυο για τα τροχαία με εγκατάλειψη που είχαν σαν αποτέλεσμα θάνατο ή τραυματισμό  τον μήνα Ιανουάριο του 2020 στην Ελλάδα.

Προφανώς ο κατάλογος δεν είναι πλήρης.

Τα  συνολικά στοιχεία τα έχει η Τροχαία, αλλά επιλέγει – ή ακριβέστερα έχει εντολή, εδώ και χρόνια, να μη τα δημοσιοποιεί. Να σημειώσουμε ότι συγκριτικά με τα κατά καιρούς επιλεκτικά εμφανιζόμενα στοιχεία (ενδεικτικά ΕΔΩ) η αύξηση στα θανατηφόρα τροχαία με εγκατάλειψη είναι αλματώδης.

Απ αυτά τα ενδεικτικά στοιχεία καταγράφονται μέσα στο μήνα: δέκα τροχαία με εγκατάλειψη. Στα τέσσερα ο τραυματισμός οδήγησε στο θάνατο, στα άλλα έξι αγνοούμε την εξέλιξη.

Και στις δέκα περιπτώσεις οι δράστες ήταν οδηγοί αυτοκινήτων ενώ τα θύματα ήταν: πεζοί 4, οδηγοί μηχανής 4, ποδηλάτης 1 και οδηγός αυτοκινήτου 1.

Στη χώρα μας η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου εξακολουθεί πάντα να θεωρείται πλημμέλημα και οι οδηγοί που την διαπράττουν (ολοένα αυξανόμενοι) να επιβραβεύονται: να αφήνονται αμέσως ελεύθεροι, αν εντοπιστούν, και να μη τους στερούν την άδεια οδήγησης τους.

Τυπικά όποιος τραυματίσει άνθρωπο σε τροχαίο έχει την υποχρέωση να παραμείνει στο σημείο, να βοηθήσει το θύμα και να ενημερώσει τις αρμόδιες αρχές (ΕΚΑΒ, Τροχαία). Αλλά αν δεν το πράξει και αφήσει το θύμα του αβοήθητο και δεν ειδοποιήσει κανένα «τιμωρείται» με φυλάκιση έξι μηνών (αναστολή ή εξαγορά) και τρίμηνη αφαίρεση της άδειας οδήγησης (μετά 8ετια –όταν η υπόθεση τελεσιδικήσει).

Μια τροπολογία χρειάζεται για να καταργηθεί αυτό το περίφημο άρθρο 43 του Κ.Ο.Κ που θεσπίζει την ατιμωρησία και προάγει την αλητεία και τον φιλοτομαρισμό στο δίκτυο της κυκλοφορίας. (ΕΔΩ)

Αλλά ποιος να τι κάνει και γιατί;

Όταν στη χώρα εμφανίζονται και εκκρεμούν τέτοια μείζονος σημασίας ”εθνικά θέματα» όπως η σύγκρουση Μαρινάκη – Σαββίδη, ποιος να νοιαστεί για τη ζωή ενός πεζού στη Λάρισα ή για τον σοβαρό τραυματισμό ενός δικυκλιστή στο Ρίο ή ενός ντελιβερά στο Αγρίνιο;

Χαμένες ζωές, πεταμένες στους δρόμους.

1η Φεβρουαρίου 2020

Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα

 

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΟΣ

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2020 ΤΡΟΧΑΙΟ & ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ

1 Ιανουαρίου, Τετάρτη : στη Θεσσαλονίκη πέντε λεπτά μετά την αλλαγή του χρόνου έγινε το πρώτο τροχαίο του 2020.  Οδηγός ΙΧ παρέσυρε και τραυμάτισε πεζό τον οποίο και εγκατάλειψε αβοήθητο στη διασταύρωση Τσιμισκή και Αριστοτέλους. Ο δράστης εντοπίστηκε και συνελήφθη λίγο αργότερα (ΕΔΩ)

2 Ιανουαρίου, Πέμπτηστη Λάρισα, πρωί, στον κυκλικό κόμβο του Αλκαζάρ, συγκρούστηκαν Ι.Χ. με μηχανάκι. Ο οδηγός του δικύκλου τραυματίστηκε στο πόδι ενω ο οδηγός του ΙΧ  εγκατέλειψε  τον τραυματία αβοήθητο. (ΕΔΩ)

5 Ιανουαρίου, Κυριακήστη Θεσσαλονίκη, νωρίς το απόγευμα, οδηγός ΙΧ πέρασε πάνω απο 28χρονο άνδρα που είχε πέσει στο δρόμο – χτυπημένος απο χουλιγκανς- με αποτέλεσμα να το σκοτώσει. Η οδηγός εγκατέλειψε το σημείο και το θύμα αβοήθητο. (ΕΔΩ)

12 Ιανουαρίου, Κυριακή: στη Λέρο, απόγευμα, οδηγός Ι.Χ.Ε. που συγκρούστηκε με ποδήλατο εγκατέλειψε αβοήθητο το σοβαρά τραυματισμένο ποδηλάτη. Ο 31χρονος δράστης συνελήφθη δυο ημέρες μετά. (ΕΔΩ)                

20 Ιανουαρίου, Δευτέρα : στο Κιλκίς, βράδυ, στο 2ο χιλιόμετρο Γερακαρίου – Δίβουνου ΙΧ αυτοκίνητο που οδηγούσε 44χρονος συγκρούστηκε με φορτηγό ο 56χρονος οδηγός του οποίου τραυματίστηκε σοβαρά και κατέληξε λίγο αργότερα στο νοσοκομείο. Ο οδηγός του πρώτου οχήματος, εγκατέλειψε πεζός τον χώρο αφήνοντας αβοήθητο το θύμα αλλά εντοπίστηκε και συνελήφθη. (ΕΔΩ)

21 Ιανουαρίου, Τρίτη:  στη Χαλκηδόνα, ξημέρωμα, πεζός  30 ετών, κάτοικος της περιοχής, παρασύρθηκε από αυτοκίνητο στην παλαιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Βέροιας με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό του. Το θύμα εγκαταλείφθηκε αβοήθητο απο το δράστη. (ΕΔΩ)

26 Ιανουαρίου, Κυριακή: στα Αη Βασιλιώτικα Αγρινίου, ξημερώματα, ένας 26χρονος δικυκλιστής (ντελιβεράς που εκτελούσε παραγγελία)  τραυματίστηκε μετά απο σύγκρουση με ΙΧ. Ο οδηγός του ΙΧ, εγκατέλειψε το σημείο και τον τραυματία αβοήθητο και έσπευσε να εξαφανιστεί.  (ΕΔΩ)

27 Ιανουαρίου, Δευτέρα: στο Ρίο Πατρών, το μεσημέρι, κοντά στο νοσοκομείο, ΙΧ  στο οποίο επέβαιναν δύο άτομα παρέσυρε ένα δίκυκλο με αποτέλεσμα τον τραυματισμό του αναβάτη του. Μετά την σύγκρουση οι επιβαίνοντες στο ΙΧ εξαφανίστηκαν αφήνοντας το θύμα αβοήθητο. (ΕΔΩ)

 27 Ιανουαρίου, Δευτέρα: στο δρόμο Λάρισας – Καρδίτσας, το βράδυ, αυτοκίνητο, που κινούνταν στο ρεύμα προς Καρδίτσα, παρέσυρε 48χρονο πεζό με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του και στη συνέχεια τον εγκατέλειψε αβοήθητο στην άσφαλτο. (ΕΔΩ)

30 Ιανουαρίου, Πέμπτη: στο Χαιδάρι, λίγο πριν τα μεσάνυχτα, Λ. Αθηνών & Καραισκάκη έξω από το δημαρχείο Χαϊδαρίου, οδηγός ΙΧ Μερσεντές χτύπησε μηχανή μεγάλου κυβισμού και εγκατέλειψε αβοήθητο τον τραυματισμένο οδηγό της που μεταφέρθηκε από το ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο. (ΕΔΩ).

 

Πηγή: sostegr.wordpress.com

*Φωτογραφία αρχείου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το κόμμα και τα μάτια μας; Του Χρήστου Λάσκου

«Η ιστορία της φυματίωσης, το Σανατόριο Ασβεστοχωρίου και ο Νώντας Σακελαρίου»