in

57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου: Αυτές οι νύχτες μένουν. Του Τέλλου Φίλη

57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου: Αυτές οι νύχτες μένουν. Του Τέλλου Φίλη

Με ένα νέο, σύγχρονο με χιούμορ και μεταμοντέρνο προφίλ επικοινωνίας το 57ο ΦΕστιβαλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αρχίζει αύριο. Έχουμε προετοιμαστεί με τα «get new ideas» τρία επίσημα trailers που σκηνοθέτησε ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος και στα οποία αμφισβητείται αισθητικά ακόμα και το «Βασικό ένστικτο», με μια ολόφρεσκη οπτική ταυτότητα, αυτή της απόλυτα σύγχρονης κινηματογραφικής αφίσας που σχεδίασε ο ταλαντούχος θεσσαλονικιός Δημήτρης Παπάζογλου, με 220 ταινίες που περιμένουν τους θεατές στις έξι αίθουσες προβολών, δηλώνει έτοιμο για μια ακόμη διοργάνωση, αλλά κυρίως -για μια νέα φάση διοργανώσεων.

Τα θέματα της διοργάνωσης «απασχολούν τον κόσμο που μας περιβάλει, τον εσωτερικό μας κόσμο αλλά και…που δεν ξεχνούν ότι ο κινηματογράφος είναι και ψυχαγωγία», όπως δήλωσε ο νέος ορεξάτος κι ακούραστος πραγματικά καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ, Ορέστης Ανδρεαδάκης

 H κοινωνική ευαισθησία του φεστιβάλ αποτυπώνεται στα εξής:

 1. Το  Φεστιβάλ βελτιώνει την προσβασιμότητα στις εγκαταστάσεις του για θεατές με αναπηρία και μοιράζεται τη δύναμη του σινεμά με όλους τους θεατές ανεξαιρέτως. Βελτιώνονται οι ράμπες, διαμορφώνονται κατάλληλα τα ταμεία και τροποποιούνται οι χώροι υγιεινής για άτομα με αναπηρία, αλλά και για εμποδιζόμενα πρόσωπα. Στην Προβλήτα Α’ θα δημιουργηθούν σταδιακά διάδρομοι ανεμπόδιστης μετακίνησης για χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων και όρθιες αναπηρίες, ενώ το κοινό του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει δύο κλασικές κι αγαπημένες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, με όρους καθολικής προσβασιμότητας για όλους τους ανθρώπους.

Πρόκειται για τα φιλμ «Ο Δράκος» του Νίκου Κούνδουρου και «Μια ζωή την έχουμε» του Γιώργου Τζαβέλλα, που θα προβληθούν με ακουστική περιγραφή, ενώ 17 ελληνικές ταινίες θα προβληθούν με υπότιτλους, βάσει διαλόγων, έτσι ώστε να μπορούν να τις παρακολουθήσουν κωφοί και βαρήκοοι θεατές. Στις αίθουσες θα είναι ευπρόσδεκτοι, φυσικά, και οι σινεφίλ σκύλοι- οδηγοί τυφλών, ενώ το πρόγραμμα του Φεστιβάλ θα είναι διαθέσιμο σε γραφή Μπράιγ (Braille), καθώς και σε μεγαλογράμματη γραμματοσειρά. Επίσης, οι τελετές έναρξης, λήξης, καθώς και οι δυο προβολές καθολικής προσβασιμότητας, θα έχουν διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα [ΕΝΓ].

 2. Η κατ’ εφαρμογή του νόμου για τον κινηματογράφο 3905 – επαναφορά του τμήματος «Φεστιβάλ ελληνικού Κινηματογράφου» με την προβολή φέτος 27 ελληνικών ταινιών μεγάλου μήκους (16 σε πρώτη προβολή και 11 που έχουν ήδη πραγματοποιήσει πρεμιέρα).

 

3. Νέες δράσεις, βραβεία και συνεργασίες, που ανανεώνουν το τμήμα «Αγορά» του Φεστιβάλ, που φέτος περιλαμβάνει το νέο βραβείο Lab Project του Eurimages, αξίας έως και 50.000 ευρώ. Επίσης, περιλαμβάνει το Locarno Industry Academy International στη Θεσσαλονίκη και αφιέρωμα στην τεχνολογία Virtual Reality (VR), μέσα από ένα ξεχωριστό masterclass που θα πραγματοποιήσει ο ειδικός στο VR, Μισέλ Ρεϊγιάκ. Με λόγο άμεσο σύγχρονο και κυρίως απόλυτα κινηματογραφικό η Ελιζ Ζαλαντο κι ο Ορέστης Ανδρεαδάκης δηλώνουν: «είμαστε μάλλον αρνητικοί με τις ταμπέλες αλλά αν θα πρεπε να υπάρχει ένα στίγμα για το φετινό φεστιβάλ, αυτό θα ήταν πως «είμαστε ανοιχτοί σε ερωτήματα». Ο προϋπολογισμός της φετινής διοργάνωσης δεν ξεπερνά τις 750.000 ευρώ (ποσό που συναθροίζεται από το 1/4 του ποσού των 1.400.000 των ΕΣΠΑ ήτοι 317.000 ευρώ), 150.000 ευρώ από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Media, ποσά από τα εισιτήρια, καθώς και από χορηγίες που δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί.

 

Η κριτική επιτροπή του φεστιβάλ, με πρόεδρο τον Αμίρ Ναντερί έναν απ` τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του Νέου Ιρανικού Σινεμά- τον πρώτο που εγκατέλειψε το Ιράν στα μέσα της δεκαετίας του 80 και η τελευταία του ταινία με τίτλο «Βουνό» προβάλλεται στους Ανοιχτούς Ορίζοντες του 57ου ΦΚΘ απαρτίζεται φέτος από: τον Γαλλοτυνήσιο διευθυντή φωτογραφίας Σοφιάν Ελ Φανί, τον πρώην διευθυντή του Φεστιβάλ του Σαν Φρανσίσκο Πίτερ Σκάρλετ, τη Γαλλίδα σεναριογράφο Φρεντερίκ Μορώ και την Ελληνίδα σκηνοθέτη ντοκιμαντέρ και πειραματικών ταινιών μικρού μήκους, Εύα Στεφανή.

 Η αυλαία του 57ου Φεστιβάλ ανοίγει την Πέμπτη, 3 Νοεμβρίου 2016, στο Ολύμπιον, με την ταινία «Paterson» του Τζιμ Τζάρμους.

Το Φεστιβάλ κλείνει την Κυριακή, 13 Νοεμβρίου 2016, με την ταινία «Η χορεύτρια» της Στεφανί ντι Τζιούστο, με πρωταγωνίστρια την Γαλλίδα Soko, από τα πιο ανερχόμενα ονόματα στο σινεμά και ήδη αναγνωρισμένη στη μουσική, που θα δώσει το παρόν στη Θεσσαλονίκη. Στη διάρκεια της διοργάνωσης θα πραγματοποιηθούν δύο masterclass, ένα για την τεχνολογία Virtual Reality, από τον Μισέλ Ρεϊγιάκ και ένα ακόμη από τον 80χρονο σήμερα διευθυντή φωτογραφίας, Λουτσιάνο Τόβολι, που «φώτισε» ταινίες όπως το «επάγγελμα ρεπόρτερ». Τα εικαστικά αφιερώματα του Φεστιβάλ είναι η έκθεση «Ψίθυροι» στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης και «Πρόσωπα και Χώροι» στην γκαλερί του Goethe-Institut Thessaloniki (Διοργάνωση: Goethe-Institut Thessaloniki και Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού, με την υποστήριξη του ΦΚΘ)

Μια συναυλία με «Μουσική για τον κινηματογράφο», σε συνεργασία με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης κι ένα ιδιαίτερο – όπως και ο ίδιος άλλωστε- αφιέρωμα στον σκηνοθέτη Νίκο Παναγιωτόπουλο, που αν ζούσε θα γινόταν 75 χρόνων στις 6 Νοεμβρίου (πέθανε τον περασμένο Ιανουάριο στην Αθήνα).

Τέλος την Τρίτη 8 Νοεμβρίου μια αντισυμβατική προβολή της ταινίας του αντισυμβατικού Νίκου Παναγιωτόπουλου ΑΥΤΗ Η ΝΥΧΤΑ ΜΕΝΕΙ με συναυλία αμέσως μετά του Σταμάτη Κραουνάκη στην Μπαρμπαρέλλα αφιερωμένη στον σκηνοθέτη που έφυγε φέτος.

Φωτογραφία: Στέλλα Καραγιαννίδου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Η ΕΣΠΗΤ καταγγέλλει την εργασιακή εκμετάλλευση στο The Press Project.gr

#Το_soundtrack_της_πόλης : Φεστιβάλ